به گزارش «ایسنا» روحانی توضیح داد: ۱۸ دی‌ماه روز تاسف‌انگیزی برای ما بود. چهارشنبه بود که ما در هیات‌دولت جلسه داشتیم و شب در آسمان هواپیمایی به خطا مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد و عزیزان ما همه‌شان جان به جان‌آفرین تسلیم کردند. این موضوع خیلی برایمان سخت بود. در ابتدا هم قضیه برایمان روشن نبود که چه اتفاقی افتاده و روزهای پنج‌شنبه و جمعه گزارش‌ها کامل شد و مشخص شد که شرایط چگونه است و از همان‌وقت به مسوولان گفتیم موضوع را به مردم اعلام کنند، چراکه نباید چیزی از مردم پنهان بماند. او ادامه داد: ما همان روز هم گفتیم که مسببین باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند و امروز هم بر این موضوع اصرار داریم که حتما قوه‌قضائیه این کار را انجام می‌دهد و همه عاملان را محاکمه می‌کنند. اگر قصور، اشتباه، هماهنگی و ناهماهنگی بوده همه زوایای مساله باید روشن شود و مردم از آن مطلع شوند که چطور بوده است.

روحانی همچنین اظهار کرد: هیات‌دولت هم خسارات را تصویب کرده تا پرداخت شود و در این موضوع تابعیت را هم در نظر نگرفته و برای همه به‌طور مساوی ۱۵۰ هزار دلار خسارت مدنظر قرار گرفته شده که این پول پرداخت خواهد شد. درباره‌ هواپیما هم با اوکراین مذاکره را ادامه می‌دهیم. مقصران هم حتما در دادگاه محاکمه خواهند شد. در این شرایط سخت بود اما ۳۰ میلیون دلار در اختیار قرار داده شده تا خسارت پرداخت شود، البته نه اینکه این موضوع تاثیری در این محاکمه بگذارد چرا‌که محاکمه عاملان باید با‌دقت انجام شود.

بیانیه سپاه در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی

همچنین دیروز سپاه در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۸ دی‌ماه سالروز شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، از صبر، نجابت و شکیبایی خانواده‌های معظم آنان قدردانی و تاکید کرد: ملت ما با درک و تحمل سختی‌های ناشی از دشمنی‌ها و توطئه‌های نظام سلطه و استکبار، مصمم‌تر از گذشته در پی کنار‌زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فراروی بوده و انتقام سخت از آنان نیز دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود.