او افزود: ما همچنین زیرساخت‌های آموزشی، زیرساخت‌های هسته‌ای و تحقیقات کاربردی به‌ویژه در حوزه دفاعی، آب و فاضلاب و طرح‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را نیز به هزینه‌کرد این بخش یعنی مازاد درآمدهای نفتی اضافه کردیم. سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق از محل ۵/ ۱۴درصد سهم نفت میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاهای کشور با اولویت مناطق محروم، صعب‌العبور و سیستان و بلوچستان که کمتر گاز رسانی‌شده اختصاص می‌یابد. همچنین هزینه‌های مربوط به گازرسانی مدارس و مساجد، حوزه و پایگاه‌های مقاومت و ناجا از همین محل در روستاها قابل‌تامین است. زارع تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد سهم ۳ درصد نفت در مناطق نفت‌خیز و محروم فقط برای اجرای طرح‌های تملک‌دارایی سرمایه‌ای مصرف شود و وزارت نفت برای تهیه الگوی مصرف گاز خانگی برای اقلیم‌های مختلف کشور مکلف شد این موضوع را تهیه و مصوب کند و هیات وزیران ۲ ماه پس از تصویب قانون بودجه کل کشور باید آن را تصویب کند.  به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، این کمیسیون درباره درآمد حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی که در موضوع سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بود، مصوب کرد این درآمدها برای تقویت تعاونی‌ها پرداخت شود.

عملکرد ۶ ماهه مجلس؛ بیشترین تذکرات به روحانی

در خبری دیگر از مجلس، روز گذشته بابک نگاهداری رئیس حوزه ریاست مجلس به تشریح فعالیت ۶‌ماهه مجلس یازدهم پرداخت و گفت: مجلس در ۶ماه گذشته ۴۹جلسه صحن علنی داشته که در این جلسات ۷ لایحه و ۱۰ طرح مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی ادامه داد: حدود ۵تحقیق و تفحص در این ۶ ماه در مجلس تصویب و ۴ سوال مطرح شده است. در این ۶ ماه بیشترین تذکر از سوی نمایندگان به رئیس‌جمهوری و سپس به وزرای کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی داده شده است.

جزئیات طرح تشکیل وزارت مدیریت بحران

خبر دیگر از مجلس اینکه طرح تشکیل وزارت مدیریت بحران با ادغام سازمان‌های اورژانس، مدیریت بحران و هلال‌احمر و پدافند‌غیر‌عامل توسط تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه و تدوین شده و هیات‌رئیسه مجلس نیز آن را اعلام وصول کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، در این طرح ادغام سازمان‌های اورژانس، مدیریت بحران و هلال‌احمر و پدافند‌غیر‌عامل مد‌نظر است. بر اساس تبصره یک این طرح، انتخاب و حکم ریاست جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس و رئیس سازمان پدافند غیرعامل پس از تصویب این قانون توسط وزیر مدیریت بحران انجام خواهد شد. همچنین در صورت تصویب کلیات و جزئیات این طرح در صحن علنی مجلس همه اموال و دارایی و نیروی انسانی هلال‌احمر، سازمان اورژانس و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به وزارتخانه مدیریت بحران انتقال داده می‌شود.