بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» افزود: در کمیسیون، درباره غربالگری‌ها صحبت شده اما قطعا تصویب نشده است؛ چراکه برای تصویب شدن باید مصوبه کمیسیون به شورای نگهبان برود و اگر این شورا آن را تصویب کرد قانون می‌شود. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفته شده غربالگری اجباری نباشد، ولی اگر خانواده یا پزشک تصمیم بگیرند غربالگری باید انجام شود، حتما باید صورت پذیرد؛ بنابراین تصمیمی مبنی بر دفع یکباره این آزمایش گرفته نشده است. البته محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره این طرح گفت: موضوعاتی این روزها مطرح شده درخصوص غربالگری که مجلس می‌خواهد آن را حذف کند که صحت ندارد و در حد پیشنهادی بوده که در کمیسیون مطرح شده و این امری معمول است و نباید موجب نگرانی شود و مصوبات مجلس همانی است که پس از پایان به شورا ارسال می‌شود.

مجلس به‌دنبال یکپارچه‌سازی یارانه‌ها

خبر دیگر از مجلس اینکه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اجرای نادرست قانون اعطای یارانه معیشتی گفت: مجلس در بودجه سال آینده به‌دنبال یکپارچه‌سازی یارانه‌ها است. محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: اگر امکان‌پذیر باشد، ممکن است مبلغ یارانه را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش دهیم.