سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: همچنین یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد، به این صورت که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و سایر یارانه‌بگیران مبلغ کمتری یارانه دریافت می‌کنند. او همچنین گفت که یارانه تولید در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پرداخت خواهد شد. زارع با بیان اینکه در راستای تعامل با دولت و افزایش تعداد نفر اشتغالی که دولت در لایحه دیده است، مقرر شد میزان اشتغال از یک میلیون نفر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال آینده ارتقا پیدا کند، گفت: این تغییر در پی نشست‌هایی است که روز گذشته کمیته‌های مختلف کمیسیون تلفیق با وزرای راه و شهرسازی، نفت و صمت داشته‌اند. او در ادامه به حواشی پیش آمده پیرامون بودجه بخش تولید محتوای فرهنگی پرداخت و با بیان اینکه در اخبار آمده است این بودجه فقط برای صدا و سیما است که اینگونه نیست، گفت: تقریبا ۲۷ دستگاه فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد برای تولید محتوای فرهنگی و کنترل فضای مجازی بودجه دریافت خواهند کرد. یکی از این ۲۷ دستگاه صدا و سیما است. در واقع ۳ هزار میلیارد تومان مذکور میان ۲۷ دستگاه توزیع می‌شود. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، همچنین بخشنامه بودجه شرکت‌ها دولتی در آینده مجزا از بخشنامه بودجه وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی خواهد بود.

احتمال افزایش وام ازدواج تا‌ سقف ۲۰۰ میلیون تومان

همچنین دیروز سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق از پیشنهادهایی در این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج تا‌ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین خبر داد و به «ایسنا» گفت: دولت در لایحه بودجه کماکان وام ازدواج را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در نظر گرفته که جمعا ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. در کمیسیون تلفیق پیشنهادهایی مطرح است که این میزان به‌صورت پلکانی زیاد شود و حتی پیشنهادی تا‌ دو برابر شدن این میزان یعنی به ازای هر یک از زوجین وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی مطرح است. او البته گفت که هنوز در این باره در کمیسیون تلفیق بحثی صورت نگرفته و احتمالا از موضوعاتی خواهد بود که درباره آن بحث و بررسی‌های زیادی باشد.

طرح مجلس برای پیمان امنیتی گروه‌ مقاومت

خبر دیگر از پارلمان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی برای دفاع از گروه‌های مقاومت تدوین کرده‌اند که بر اساس آن،‌ کشورها و گروه‌های جبهه مقاومت یک پیمان امنیتی با یکدیگر امضا می‌کنند. به گزارش فرارو، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد با اعلام این خبر، توضیح داد: «براساس این طرح چنانچه رژیم صهیونیستی به هر یک از کشورهای جبهه مقاومت حمله کند  یا اقدامی علیه آنها انجام دهد  دیگر کشورهای عضو این گروه تمام تلاش خود را از نظر نظامی،‌ اقتصادی، سیاسی تا‌ زمان دفع کامل خطر به کار خواهند گرفت.»