به گزارش «ایسنا» زارع  در ادامه با بیان اینکه به دولت اختیار داده شده که طرح‌های جدید، نیمه‌تمام و آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را در قالب مشارکت واگذار کند یا به پایان برساند، افزود: در این بخش اولویت با بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌های است. سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت مکلف شد در سال ۱۴۰۰  بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را برای همه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد. البته پیش از این دولت حکمی داشت که براساس آن کارکنانی که نخواهند در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی‌بر عملکرد جابه‌جا شوند، دولت و دستگاه مربوطه می‌توانست آنها را بازخرید یا بازنشسته کند. اما در بودجه ۱۴۰۰ این حکم حذف شد و به خود کارکنان و کارمندان این اختیار داده شد که به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند.

بررسی بودجه در صحن، از ۱۲ بهمن

خبر دیگر آنکه محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و بعد از آن وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خواهد شد. فرهنگی افزود: با توجه به اینکه جلسات بررسی لایحه بودجه باید به‌طور پیوسته تشکیل شود، جلسات مجلس با ورود به رسیدگی به لایحه پشت سر هم و شاید در چند شیفت تشکیل شود. براساس اعلام هیات رئیسه مجلس، جلسات علنی مجلس، ۱۲ بهمن ماه از سر گرفته می‌شود.

مخالفت با برگزاری مجدد آزمون استخدام معلمان حق‌التدریس

در خبری دیگر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با برگزاری مجدد آزمون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند. نماینده دولت و همچنین کمیسیون آموزش مجلس نیز پیش از رای‌گیری، مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده بودند. نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهاد گفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است و بحث نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد؛ آزمونی در تیر ماه امسال برگزار شد وبیش از ۲۴ هزار نفر شرکت کرده و ۱۷ هزار نفر آنان جذب شده‌اند و اکنون نمی‌توانیم برای بازماندگان از این آزمون مجددا آزمون برگزار کنیم. همچنین علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش در مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرد: گرچه ما از ابتدا مخالف برگزاری آزمون بودیم؛ اما اکنون آزمون برگزار شده و مخالف برگزاری مجدد آزمون هستیم.