نگه داشتن شکایت یک روز هم مجاز نیست

رئیس قوه قضائیه همچنین در ادامه سفر خود به سمنان در دیدار با قضات و کارکنان قضایی این استان «انجام کار بهنگام» را اساس کار در دادگستری‌ها دانست و با مجاز ندانستن تاخیر و تعویق بلاوجه در انجام کار ارباب رجوع گفت: تاخیر و تعویق بلاوجه در هیچ واحد قضایی و نظارتی ولو برای یک روز مجاز نیست. به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که کمبود نیروی انسانی اعم از کارمند یا قاضی نمی‌تواند مجوزی برای تاخیر در انجام کار مردم باشد. او نظارت‌پذیری را یک ارزش برای مدیر و کارمند دانست و گفت: در سوی مقابل نظارت‌پذیری، «نظارت گریزی» قرار دارد که باید از آن به‌عنوان یک اقدام ضدارزش یاد شود. رئیسی با بیان اینکه «نمی‌شود»، «نمی‌دانیم» و «نداریم»، نباید در حل مشکلات مربوط به پرونده‌های قضایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد، می‌تواند در امر کشف حقیقت به قاضی کمک کند.

مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود

رئیس قوه قضائیه همچنین در جلسه شورای اداری استان سمنان «قوی شدن» را راه‌حل اصلی حل مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: آنها که احساس می‌کنند مشکلات کشور با مذاکره حل می‌شود اشتباه می‌کنند. هرجا که ما با قوت در آن عرصه کار کردیم، دشمن را به عقب رانده و مایوس کرده‌ایم. امروز خود تحلیلگران آمریکایی اذعان دارند که فشار حداکثری علیه ایران با مقاومت حداکثری روبه‌رو شده و به شکست انجامیده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید نسبت به گزارش‌های فساد حساس بود، تصریح کرد: نظارت دقیق بر گزارش‌های فساد، سلامت سازمان اداری را تضمین می‌کند.