واکنش قالیباف

از سوی دیگر، محمدباقر قالیباف هم شامگاه شنبه در واکنشی توییتری به انتشار این خبر نوشت: ‌در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. ‌در حادثه اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیا‌ت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

زمان بررسی موضوع در هیا‌ت نظارت بر رفتار نمایندگان

دیروز هم محمد رضا دشتی اردکانی رئیس هیا‌ت نظارت بر رفتار نمایندگان زمان بررسی موضوع رفتار یک نماینده با سرباز راهور در این هیا‌ت را ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد. دشتی اردکانی در گفت‌وگو با عصر ایران با بیا‌ن اینکه هم اینک در حال اخذ گزارش‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح درخصوص این موضوع هستیم تا‌کید کرد: هیا‌ت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی این موضوع را با جدیت در دستور کار دارد که در این خصوص نیز در اولین جلسه این هیا‌ت موضوع بررسی خواهد شد.

عنابستانی: تکذیب می‌کنم

با این حال علی‌ا‌صغر عنابستانی که گفته می‌شود نماینده‌ای بوده که در این درگیری، با سرباز برخورد فیزیکی کرد در واکنش به جنجال سیلی زدنش به سرباز راهور ناجا، این موضوع را تکذیب کرد.  روز شنبه انتشار فیلمی از برخورد این نماینده مجلس با مامور وظیفه راهور (نیروی انتظامی) خبرساز شد. در این فیلم که عصر شنبه به شکلی گسترده در فضای مجازی منتشر شد، خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در خیا‌بان انقلاب تهران محدوده دروازه دولت با هشدار مامور راهور مواجه شد. به گفته یکی از شاهدان در این فیلم، این مواجهه به جر و بحث میا‌ن راننده نماینده و مامور راهور و سرانجام زدن سیلی به‌صورت مامور راهور توسط نماینده منتهی شده است. هرچند عنابستانی نماینده سبزوار این موضوع را تکذیب کرده اما این موضوع واکنش تعدادی از همکارانش را به‌دنبا‌ل داشته است؛ از دفاع و وعده پیگیری و برخورد گرفته تا‌ درخواست استعفای نماینده متخلف. مالک شریعتی نیا‌سر، نماینده تهران در توییتر نوشت: «‌اگر ماجرا اثبات شود، جریا‌ن انقلابی تقوای جمعی خود را نشان خواهد داد.» ‌روح‌الله نجابت، نماینده شیراز هم در توییتی خطاب به همکار نماینده‌اش نوشت: «شما به یک جوان سیلی نزدید، به اعتبار مجلس و امید مردم سیلی زدید! ‌مجلس با کسی عقد اخوت نبسته و پشت مظلوم می‌ا‌یستد.» امان‌الله حسین‌پور، نماینده اسفراین هم نوشت: «برخورد آقای عنابستانی باعث خجالت مردم و مجلس انقلابی بود! برخورد غلط و خلاف قانون را توبیخ کنیم!» او به عنابستانی پیشنهاد «استعفا» داد.

البته مصطفی میرسلیم در توییتی نوشت: جریا‌ن عنابستانی مشکوک به‌نظر می‌رسد. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریا‌ن افرادی می‌خواهند مجلس را بدنام کنند.