وی در همان آغاز گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» علیه جنبش انصارالله یمن و جمهوری اسلامی ایران موضع گرفت و مدعی شد که تداوم حضور انصارالله در صنعا به افزایش نفوذ ایران در یمن منجر خواهد شد. آرون در ادامه با ژست دلسوزانه و انسان‌دوستانه برای مردم یمن به آنها درباره خطرهای ادعایی انصارالله برای یمن، هشدار داد و مدعی شد: حوثی‌ها جامعه یمن را و حتی شیوه‌های تدریس در مدارس را تغییر می‌دهند. کنترل دانشگاه‌ها را به دست می‌گیرند و آنها را نیز دچار تغییر می‌کنند. کودکان را به جبهه‌های جنگ می‌فرستند و دانشجوها را برای تحصیل به قم در ایران می‌فرستند.

مایکل آرون در پاسخ به اینکه برخی تصور می‌کنند که او حامی انصارالله است و خواستار مذاکره با آنها است گفت: «بالعکس، من می‌خواهم که دولت [عبدربه منصور هادی] با قدرت به صنعاء بازگردد و با حوثی‌ها در قدرت مشارکت کند. ما می‌خواهیم که رئیس‌جمهور در صنعاء باشد نه پایتخت موقت یا هر جای دیگر.»

سفیر انگلیس که به موضع‌گیری‌های مداخله‌جویانه در یمن معروف است، توضیح داد: «معتقدم هرگونه توافق با حوثی‌ها، تغییر جامعه یمنی را که امروز شاهد آن هستیم و در نتیجه نفوذ ایران را متوقف خواهد کرد. معتقدم که نفوذ سعودی بسیار بیشتر و بهتر از ایران است. اما اگر سعودی‌ها خارج از یمن باشند، بعید است که بتوانند از این نفوذ استفاده کنند. بنابراین ما به بازگشت گروه‌های سیاسی به صنعاء و بازسازی ساختار دولت نیاز داریم و این خواسته جامعه بین‌الملل است.»

مقامات انصارالله تاکنون بارها به اظهارات مداخله‌جویانه سفیر انگلیس اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند تمام جهان می‌داند که حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره آن براساس دستور آمریکا و انگلیس بوده است.