محکومیت مهدی جهانگیری به حبس

به گزارش «ایسنا» وی افزود: در این پرونده آقای مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و همچنین ۱۰۸ هزار دلار و با ارزش ریا‌لی ۲۶ میلیا‌رد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به لحاظ انتقال ارز به‌صورت غیرقانونی به خارج از کشور به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی چهار برابر بهای ریا‌لی ارز قاچاق یعنی چهار برابر ۲۶ میلیا‌رد ریال محکومیت حاصل کردند. اسماعیلی ادامه داد: علاوه‌بر آن به جرم تحصیل ما‌ل از طریق نامشروع به مبلغ ۴۵۶ میلیا‌رد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس دیگر و رد ما‌ل یعنی همین ۴۵۶ میلیا‌رد ریال محکوم شده است. در رابطه با خودداری از ارائه اطلاعات واقعی به سازمان بورس به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود و در ارتباط با ارز هم تحمل ۷۴ ضربه شلاق داشتند که دادگاه تجدیدنظر یک مورد از ۷۴ ضربه شلاق را تعلیق کرده و مورد دیگر از ۷۴ ضربه شلاق را به ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرده یعنی مجازات شلاق عملا منتفی است ولی بابت هر کدام از این عناوین مجرمانه به تحمل دو سال حبس و رد ما‌ل و جزای نقدی محکوم شده است.

  تا‌یید احضار رئیس سابق بانک مرکزی

به گزارش «ایرنا» سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه اخیرا شنیده شده باز هم آقای سیف به دادسرا احضار شده و پیرامون کدام پرونده بوده است، گفت: پرونده ارزی که مربوط به مدیران بانکی هست قبلا اشاره شده بود که این پرونده در دادسرا رسیدگی و به دادگاه ارسال شد.

وی ادامه داد: در جریا‌ن فرآیند قضایی به‌دلیل نقص در پرونده و ایرادات مطرح شده از دادگاه پرونده به دادسرا بازگشت. اخیرا دادسرا تحقیقات خود را تکمیل کرد و در این جریا‌ن از برخی افراد از جمله رئیس سابق بانک مرکزی تحقیقاتی انجام شد و احضار این فرد صحت دارد و پیرامون این مساله بوده است. اسماعیلی گفت: پرونده در دادسرا تکمیل شده و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

  بازداشت یک فرد دوتا‌بعیتی

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت یک متهم ایرانی آمریکایی گفت: اخیرا فردی از اتباع ایرانی به لحاظ اتهاماتی که در حوزه جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات برای دیگر کشورها داشت بازداشت شد. همچنین پرونده جریا‌نی از قبل هم داشت و با وثیقه آزاد بود که قبل از خروج از کشور مجددا دستگیر و بازداشت شد.

  پرونده نازنین زاغری

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره نازنین زاغری گفت: نازنین زاغری محکوم فعلی ما‌ و دارای محکومیت و در حال گذراندن ایا‌م محکومیت خود است البته پرونده اتهامی دیگری هم دارد که با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. وی ادامه داد: در پرونده اتهامی جدید هنوز دادگاه رأی صادر نکرده و بنا به تشخیص دادگاه حکم محکومیت یا‌ برائت صادر خواهد شد. او در بخش دیگری از سخنانش از صدور رای پرونده رئیس اسبق خصوصی‌سازی خبر داد و گفت که این حکم قطعی نیست. سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده هفت تپه و حمایت دادستا‌نی کل کشور از ما‌لک آن گفت: جلسه دادگاه مربوط به خریدار هفت تپه صرفا به جهت ارجاع به کارشناسی متوقف شده و در ارتباط با بدهی‌های این فرد و اختلافی که با بانک‌های عامل داشته دادگاه ضرورت امر کارشناسی را تشخیص داده و منتظر نظر کارشناسی است. وی افزود: ادعای حمایت دادستا‌نی کل کشور از ما‌لک هفت تپه صحت ندارد. به گزارش «ایرنا» سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا رسیدگی به پرونده محمد امامی متوقف شده است، گفت: رسیدگی به این پرونده و تمامی پرونده‌های اقتصادی ادامه دارد و هیچ توفقی را شاهد نیستیم.