رئیس‌جمهوری در این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با یادآوری فرمایشات امام (ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا(س) درباره آب و برق مجانی گفت: دولت دوازدهم افتخار می‌کند در سایه فداکاری مسوولان و تلاش وزارت نیرو و نفت این پیش‌بینی را محقق کرد و معلوم شد دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی مستضعفان است.به گزارش «ایرنا» روحانی با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا(س)، گفت: بعد از این سخنرانی خناسان یک بخش از این سخنان که آب و برق مجانی شود را دنبال می‌کردند و می‌گفتند چه شد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز توانستیم برای افراد کم‌مصرف که از اقشار کم درآمد هم هستند، برق و آب و گاز را مجانی کنیم و همه آن پیش‌بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد و درست از آب درآمد.روحانی افزود: نکته بسیار جالب توجه این بود که به شعار زشت خناسان پایان داده شد و معلوم شد دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی مستضعفان است.او با بیان اینکه امروز(دیروز) روز مبارکی برای کل ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان است، گفت: روزی است که برخلاف پیشگویی‌های قدرت‌های بزرگ، امام(ره) با استقبال بی‌نظیر وارد کشور شد.روحانی با بیان اینکه در ۲ استان شمالی و شمال غرب در استان خراسان شمالی و کردستان طرح‌های بسیار مهمی افتتاح شد گفت: خوشحالیم با وجود اینکه امسال سال بسیار سختی برای مردم ما بود، در عین حال شعار جهش تولید مقام معظم رهبری روی زمین نماند و در استان‌های مختلف افتتاحیه‌های فراوانی داشته‌ایم و به یک معنا امسال واقعا جهش تولید بود.

انقلاب اسلامی فقط سیاسی نیست

رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح‌های بسیار مهم افتتاح‌شده تاکیدکرد: در زمینه آب و برق کار بزرگی در کشور انجام شده است و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ما صرفا سیاسی نیست. او ادامه داد: برخی فکر می‌کردند انقلاب ما انقلابی صرفا سیاسی است و برای استقلال کشور، مبارزه با استعمارگران و استبداد انقلاب کردیم و به آن صبغه سیاسی می‌دهند یا می‌گویند برای استقرار احکام اسلام است و بیشتر به آن رنگ معنوی می‌دهند؛ اما آمار و ارقام نشان می‌دهد در کنار بخش سیاسی و معنوی، بخش مادی هم حائز اهمیت بوده است.روحانی افزود: طبق آمار آغاز انقلاب ۱۹ سد در کشور وجود داشت که امروز به ۱۹۳ سد رسیده یعنی سدهای کشور بیش از ۱۰برابر شده است.

رئیس دولت دوازدهم گفت: در زمینه فاضلاب هم همان‌طور که وزیر نیرو اشاره کرد که زمان پیروزی انقلاب ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور داشتیم و امروز هفتادوهفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کردیم. این نشان می‌دهد که در این مدت یک حرکت بزرگی در این کشور انجام شده و مردم، مدیران، مهندسان و کارگران ما همه در صحنه فعالیت هستند.روحانی ادامه داد: براساس آمار و ارقام در ۸ سال دولت تدبیر و امید هر سال به‌طور متوسط ۲۵۰۰ مگاوات برق جدید به مدار آمده و امروز شاهد بیش از آن چیزی هستیم که در سال‌های قبل از این دولت بوده است.رئیس‌جمهوری گفت: هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است؛ هر ۲ ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح شده و هر یک ماه یک تصفیه‌خانه بهره‌برداری می‌شود که اعلام کردند تا پایان دولت ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد. روحانی با بیان اینکه روحیه مردم همان روحیه ۱۲ بهمن سال ۵۷ با همان نشاط، دلاوری و فداکاری است، تاکید کرد: اگر در بعضی موارد مقداری مشکل و کمبود داریم، باید جبران کنیم و به نظر من در زمینه‌های مختلف پس از انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوب داشتیم؛ البته ممکن است در زمینه‌های اخلاقی و معنوی مانند سال ۵۷ نباشیم. رئیس‌جمهوری ادامه داد: همکاری‌ها، تعاون، وحدت و یکپارچگی سال ۵۷ نمونه بود و ممکن است کمی در این زمینه نزول کرده باشیم که باید جبران کنیم و به همان نقطه سال ۵۷ برسیم. وحدت، یکپارچگی، ایثار و فداکاری علت پیروزی انقلاب ما بود که امروز هم نیاز داریم با همان وحدت، یکپارچگی، ایثار، همدلی انتخابات را پیش ببریم.

امید روحانی به مشارکت انتخاباتی مردم

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ که خرداد سال آینده پیش رو داریم و مردم با مشارکت خود در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و یک انتخابات رقابتی بسیار خوب خواهد شد، نباید باعث شود که امروز اخلاق و معنویت را زیر پا بگذاریم، بلکه همه باید برادرانه کنار هم باشیم؛ چون ملت واحد هستیم و دولت واحد و هدف واحد داریم.

آیت الله عبداله نظری درگذشت

مهر: آیت الله عبداله نظری، عالم مجاهد و پارسا که از یکشنبه چهارم بهمن‌ماه به‌دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد روز گذشته در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود خود شتافت. آیت الله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد. این عالم انقلابی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

انتصاب جدید در ستادکل نیروهای مسلح

مهر: سردار محمد حسین سپهر با تصویب سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به‌عنوان فرمانده جدید قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد. سردار محمد حسین سپهر پیش از این جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بود.