پیش از این محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در یک نشست خبری  گفته بود قالیباف امروز (یکشنبه) برای تقدیم پیامی از طرف رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه راهی این کشور خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی همچنین گفته بود این سفر در این راستا و به دعوت رئیس دومای روسیه از ماه‌های قبل تنظیم شده است. با این حال عصر روز گذشته مجتبی توانگر، نماینده تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در دستور کار و در حال برنامه‌ریزی بوده است، اما دیدار با پوتین در روسیه پروتکل‌های ویژه‌ای دارد که دکتر قالیباف پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است.

وی افزود: به همین جهت پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرد و پیامی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نماینده معرفی شده توسط پوتین طرح خواهد شد.

پیش از این روزنامه همشهری در مطلبی مدعی شده بود قالیباف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین پذیرفته که در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد.

براساس گزارش این روزنامه افرادی که به ملاقات رئیس‌جمهور روسیه می‌روند به‌دلیل انجام پروتکل‌های کرونا و «احتیاط‌های او» باید ۱۵ روز در قرنطینه باشند، قرار شده بود محمدباقر قالیباف با انجام دو آزمایش کرونا، این دیدار را انجام دهد. حالا اما  به‌نظر می‌رسد که این شروط ازسوی رئیس مجلس رد شده و پوتین نماینده‌ای را برای دریافت پیام تعیین کرده است.