روحانی:  طلب عفو می‌کنم

رئیس‌جمهور همچنین گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌هایی از اداره کشور آن‌چنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده‌ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می‌کنم. روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما با مذاکره دولت را آغاز نکردیم، اما من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره چیز منفی نیست و از لوازم دولت و حکمرانی دنیای امروز و نه‌تنها امروز که ارث پیامبر‌(ص) است که در مقاطع مختلف با دشمنان خود حرف زد، مذاکره کرد، پیمان بست و صلح کرد که نمونه‌اش صلح حدیبیه است. ما به مذاکره به‌عنوان راه پیامبر‌(ص) و امام مجتبی‌(ع) افتخار می‌کنیم اما آغاز راه ما مذاکره نبود.

میزان صادرات غیرنفتی

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مقایسه درآمد نفتی دولت خود و دولت گذشته، خاطرنشان کرد: در بدترین شرایط دولت قبل صادرات نفت ۶۸ میلیارد دلار در سال ۹۱ بود‌ و در بهترین شرایط دولت ما در سال ۹۶، ۶۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بهترین سال ما از بدترین سال آنها کمتر بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: ما افتخار داریم اتفاقی که ۶۰ سال پیش در ایران افتاد و صادرات غیرنفتی بر واردات در زمان دولت دکتر مصدق پیشی گرفت، در این دولت تکرار شد. امسال هم با همه سختی‌ها باز تا‌ امروز حدود ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که البته به‌خاطر شرایط خاص از سال‌های پیش کمتر است.

اهمیت مشارکت مردم در انتخابات

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر انقلاب در همه انتخابات‌ها تا‌کید کردند که انتخاب منتخب بسیار مهم است، اما مشارکت مردم اهم است. من عین این کلمات را چند روز پیش که در محضرشان بودم همان‌طور که در این ۲۵ سال بارها شنیده‌ام بار دیگر شنیدم که تکرار کردند. همه ما باید به فکر مشارکت حداکثری در یک انتخابات شکوهمند سالم و رقابتی باشیم تا‌ همه احساس کنند در انتخابات هستند. ما باز‌هم مشارکت هفتاد و چند درصدی می‌خواهیم و چه اشکالی دارد که مردم باز حماسه بیافرینند.

رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه هم در جلسه کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: به هیچ‌وجه نباید اجازه دهیم شرایط خاص کرونایی مانع از مشارکت حداکثری در انتخابات سال آینده شود.

قطعنامه مراسم ۲۲ بهمن

در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم‌الله ۲۲ بهمن، متن قطعنامه سراسری این راهپیمایی در ۹ بند قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: امید به بیگانه داشتن و «مرعوب دشمن‌شدن» را خطایی بزرگ و نابخشودنی تلقی کرده، با نگاهی واقع‌بینانه بر نیروی بی‌بدیل خویش تکیه می‌کنیم؛ و مسوولان کشور را نیز به این توصیه و فرمان مهم و سرنوشت‌ساز سفارش نموده و هیچ‌گونه سستی و انفعال نسبت به دشمن را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی برنمی‌تابیم.