یعنی کسی توقع ندارد ما بیش از ۸۵ درصد یا کمتر از ۵۰ درصد مشارکت داشته باشیم. تصور من این است که ما باید میانگین این درصدها را در نظر بگیریم. عرف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی می‌کنید بالای ۵۰ درصد مشارکت را در انتخابات داشته باشیم، گفت: روند این را نشان می‌دهد که ان‌شاءالله به این سمت خواهیم رفت.

ارائه اپلیکیشن«شعبه‌یاب»

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با تاکید بر اینکه به این جمع‌بندی رسیدیم که به‌صورت میانگین و سرجمع به میزان ۱۰ درصد افزایش شعب داشته باشیم، گفت: بنابراین ما در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، قریب به ۷۰ هزار شعبه خواهیم داشت. وی همچنین از طراحی اپلیکیشن «شعبه‌یاب» خبر داد و گفت: افراد با ورود به اپلیکیشن شعبه‌یاب، متوجه می‌شوند که کدام شعبه به منزلشان نزدیک است و وضعیت شلوغی و خلوتی شعب به چه صورت است.

چند انتصاب در وزارت کشور

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا»  وزیر کشور در حکمی سید اسماعیل موسوی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور را با حفظ سمت به‌عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور منصوب کرد. همچنین وزیر کشور، سید سلمان سامانی را به‌عنوان عضو و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور منصوب کرد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین محمدجواد کولیوند، قائم‌مقام وزیر در امور مجلس را با حفظ سمت به‌عنوان عضو ستاد انتخابات کشور منصوب کرد. ازسوی دیگر طی حکمی از سوی وزیر کشور، محمدحسن انصاری به‌عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد منصوب شد.