سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: اگر میزان ارز تخصیصی به کالاهای اساسی و دارو با نرخ روز ارز محاسبه شود، منابع مالی برای کنترل قیمت کالاهایی مانند روغن، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و دارو در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا نرخ کالاها را در سال آینده نسبت به امسال ثابت نگه دارد و شاهد افزایش قیمت این کالاها نباشیم.  نماینده مردم آباده در مجلس به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برای کنترل نرخ ارز اشاره کرد و گفت: دولت نرخ ارز را در لایحه اصلاحی بودجه به نرخ ETS محاسبه کرده بود، اما براساس مصوبه تلفیق، ما به دولت اجازه دادیم که حداکثر تا ۲ درصد زیر نرخ ETS محاسبه کند تا بتواند به این طریق، بازار ارز را در کشور کنترل کند.

دومین طرح استیضاح دژپسند

خبر دیگر از مجلس اینکه دومین طرح استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد. جلال محمود‌زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اعلام این خبر گفت: طرح استیضاح وزیر اقتصاد ۲۷ امضا دارد و تخلف در واگذاری شرکت‌های دولتی و عدم‌رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوصی‌سازی، سیاست‌های پولی و مالی غلط، عدم‌رعایت سیاست‌های پولی اقتصاد مقاومتی، ضعف در تنظیم سیاست‌های اقتصادی و پولی کشور، نرخ پایین رشد اقتصادی، عدم‌کنترل بازار سرمایه، عدم‌هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد و همچنین عدم‌حمایت از دهک‌های پایین جامعه از جمله محورهای استیضاح وزیر اقتصاد است. پیش از این طرح استیضاح دیگری از دژپسند وزیر اقتصاد با بیش از ۱۰۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده بود.

حق عنابستانی برای شکایت از سرباز !

همچنین دیروز موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: علی اصغر عنابستانی حق شکایت از آن سرباز را دارد، نیروی انتظامی موظف است مستندات را برای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کند. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: اگر مدارک و مستندات برای ما ارسال نشود به منزله این است که هیچ دلیلی برای برخورد وجود ندارد و فقط در حد حرف است و ما به این موضوع ورود نمی‌کنیم.