ادامه بحران در خوزستان

در همین حال وضعیت در استان خوزستان همچنان بحرانی گزارش شده است. به گفته  علیرضا قنبران رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، از روز پنج‌شنبه مراجعه به بیمارستان‌های این شهر افزایش داشته است و اگر شیب مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با این روند ادامه یابد، خوزستان به کمک استان‌های دیگر برای تامین نیرو نیاز خواهد داشت. از همین رو از روز یکشنبه محدودیت‌های شدیدی در استان خوزستان اعمال شده و بازار خوزستان نیز تعطیل شده است.

همزمان حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به  تست‌های سریع، منفی کاذب هشدار داد و گفت:  متاسفانه مسافران از استان‌های آلوده از جمله خوزستان با همین تست‌ها درحالی‌که ناقل ویروس کرونا هستند، قرنطینه را می‌شکنند و بیماری را گسترش می‌دهند.

افزایش بیماران سرپایی در تهران

ازسوی دیگر آن‌طور که حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران گفته است موارد مراجعه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است. همچنین علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت تا به امروز بالغ‌بر ۱۹۲ هزار نفر  با تشخیص قطعی یا محتمل بر کرونا در ۱۳۸ بیمارستان پایتخت بستری و از خدمات بیمارستانی استفاده کرده‌اند. زالی گفت: بر همین اساس تهران بیشترین نیاز به واکسن کووید را دارد.

اعمال محدودیت سفر به چابهار

اما در شرایطی که بسیاری به‌رغم هشدارهای کرونایی قصد سفر در تعطیلات نوروز به چابهار را به‌عنوان یکی از مناطق مسافرپذیر دارند روز گذشته رحمدل بامری، فرماندار چابهار اعلام کرد طبق مصوبه ستاد کرونا در این شهرستان از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۲۰ فروردین‌ ۱۴۰۰ محدودیت‌های شدید در چابهار اعمال می‌شود. وی افزود: همچنین کلیه مراکز تفریحی، اقامتی، بازارها، پاساژها، هتل‌ها و... شهرستان چابهار تعطیل خواهد بود.

فوت ۹۹ بیمار کرونایی دیگر

در همین حال براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۹ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. همچنین طی این مدت  ۸ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده که ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند. براساس این گزارش  سه هزار و ۸۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در همین حال روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا است، گفت: واکسن خارجی در سال آینده به اندازه کافی وارد خواهد شد و واکسن داخلی نیز به بازار خواهد آمد که این مجموعه سال آینده را متحول خواهد کرد.

وی افزود: علاوه‌بر این یک عده مردمی که مبتلا شده و عبور کردند به‌طور طبیعی واکسینه شدند، عده‌ای هم که مبتلا نشدند با این واکسن، واکسینه می‌شوند.