کدخدایی در ادامه درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه۱۴۰۰ گفت: ایراداتی که در لایحه بودجه داشتیم، مشابه دوره‌های قبل بوده است؛ مغایرت‌هایی در اصول ۵۲ و ۵۳ که مربوط به تعیین ردیف و سقف بودجه وجود دارد که از ایرادات شایع است. علاوه بر این۱۰ مورد ایراد در اصل ۵۲، ۱۷ مورد در اصل ۵۳ و ۵ مغایرت با اصل ۷۵ داشتیم. او تاکید کرد: همچنین ۵ مغایرت با سیاست‌های کلی نظام، ۴ مورد مغایرت با نظر فقهای شورای نگهبان و مغایرت‌هایی در مورد تبعیض ناروا داشتیم.

زمان رفع ایرادات بودجه‌ای شورای نگهبان در مجلس

با این حال روز گذشته محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه به مجلس رسیده و کمیسیون تلفیق در جلسه عصر روز شنبه خود به بررسی آنها پرداخت، از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس خبر داد. فرهنگی در نشست خبری خود توضیح داد: با توجه به اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می‌شود سرعت ما متفاوت از زمان بررسی بودجه در صحن است، بنابراین امیدواریم بودجه را پیش از پایان سال ابلاغ کنیم تا دولت از ابتدای سال جدید مشکلی در زمینه بودجه نداشته باشد.

قالیباف: مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم

خبر دیگر از پارلمان اینکه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در دانشگاه تبریز بار دیگر تاکید کرد که در مجلس یازدهم مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم. به گزارش «ایسنا» قالیباف افزود: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ گام‌هایی را در این مسیر برداشتیم، اما یک قدم جدی و اساسی نبود و بستر آن فراهم نبود، چنانچه مجلس در مرحله اول بودجه را تصویب نکرد، اما امورات کشور باید با بودجه و تصویب بودجه پیش می‌رفت که با یک‌دوازدهم و سه‌دوازدهم مسیر درستی نبود، در هر حال تا جایی که امکان داشت انضباط بودجه، شفافیت بودجه، محرومیت‌زدایی و اینکه بودجه با اولویت به سمت اشتغال‌زایی، تولید، کمک به معیشت مردم و توجه به سلامت در حوزه‌های مختلف، به ویژه شرایط فعلی پیش برود، این موارد را در اولویت قرار دادیم.