او افزود: آنها همچنین درحال افزایش توانایی‌ غنی‌سازی با استفاده از تجهیزات بیشتر هستند. مدیرکل آژانس در اشاره به سفر ماه گذشته خود به تهران و توافق موقت دست یافته با ایران گفت: چارچوب سه ماهه، خوشبختانه زمانی را برای مشورت‌ها و مذاکره دیپلماتیک درخصوص برجام فراهم می‌کند.

به ادعای این رسانه، آژانس مشاوره‌های فنی با ایران را در ماه آوریل(ماه آینده میلادی) آغاز می‌کند و یکی از نقاط تمرکز آن بررسی وجود ذرات اورانیوم در تاسیساتی است که ادعا می‌شود اعلام نشده است. براساس این گزارش گروسی مدعی شد پاسخ‌های طرف ایرانی در این خصوص تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده است. صحبت‌های مدیرکل آژانس درحالی است که ‌کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در اظهاراتی درباره سفر هیات فنی آژانس در ماه آوریل به تهران گفت: هیچ ترتیبات جدیدی با آژانس، بعد از تفاهم مشترک اخیر در تهران، انجام نشده است. همان‌گونه که در نشست شورای حکام هم گفتم، تعاملات دو طرف در حوزه پادمان، موضوع جدیدی نیست و در تداوم روابط موجود است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوم اسفندماه در تهران و پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی با ‌علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تفاهمی مشترک دست یافت. براساس این بیانیه سازمان انرژی اتمی، آژانس را مطلع کرد که به‌منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران»، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آن‌گونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد و یک تفاهم فنی دوجانبه موقت بین دو طرف حاصل شد.

به بایدن گفتم مانع ایران اتمی می‌شوم

در ادامه اتهام‌زنی‌ها و ابراز نگرانی صهیونیست‌ها از بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، ‌بنیامین نتانیاهو‌ نخست‌وزیر این رژیم شامگاه شنبه دوباره تهدیدهای خود را تکرار کرد. نتانیاهو در گفت‌وگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، درباره تماس تلفنی چند روز پیش خود با ‌جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد: «به بایدن گفتم که هر کاری بتوانم برای جلوگیری از دستیابی ایران به [سلاح] اتمی انجام می‌دهم.» به نوشته صفحه توییتر شبکه «العربیه»، وی همچنین افزود: «رابطه من با بایدن خوب است، اما در خدمت منافع دیگران نخواهم بود.»

تلاش رئیس ارتش اسرائیل برای لابی با اروپا علیه ایران

همزمان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای انزوای جمهوری اسلامی، در تلاش است علیه ایران و برجام با کشورهای اروپایی دیدار و گفت‌وگو کند. در ادامه تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی برای وادار کردن کشورهای غربی به افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و منزوی کردن این کشور، منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کردند که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درصدد است در سفر آتی به اروپا درخصوص موضوع ایران با رهبران کشورهای اروپایی دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، کوخاوی درصدد است تا روز سه‌شنبه هفته جاری، «رووین ریولین» رئیس جمهور اسرائیل را در سفر دیپلماتیک به کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و اتریش همراهی کند. طبق این گزارش، ریولین و کوخاوی در نظر دارند در سفر به اروپا با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان و «الکساندر ون در بالن» رئیس‌جمهور اتریش و «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش دیدار و گفت‌وگو کند.

منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کوخاوی قصد دارد با رهبران کشورهای اروپایی درباره موضوعات امنیتی و با تاکید بر مساله ایران و لبنان گفت‌وگو کند. کوخاوی یکی از اولین مقام‌های رژیم صهیونیستی بود که وقتی «جو بایدن» به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا قدرت را در ماه ژانویه (بهمن ماه) به دست گرفت، آشکارا با بازگشت واشنگتن به برجام یا ورود ایالات‌متحده به یک توافق جدید با جمهوری اسلامی ایران با «تغییرات اندک» مخالفت کرد. او در کنفرانس سالانه اندیشکده مطالعات امنیت ملی (INSS) مدعی شد که اگر پیشرفت‌های ایران در توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم متوقف نشود، احتمال می‌رود که تهران در نهایت تنها چند هفته با یک بمب اتمی فاصله داشته باشد.