سال 1400، سال بهتری خواهد بود عكس: president.ir

به گزارش «ایرنا»، روحانی افزود: در این سه سال درگیر جنگ اقتصادی بزرگ بودیم اما از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم. در همین سال ۱۳۹۹ روز ۳۰ شهریور، روز بزرگ و تاریخی برای ما بود چرا که آن روز، روز شکست آمریکا برای طرح اسنپ‌بک بود. روز ۲۷ مهرماه هم یک روز تاریخی و بزرگ دیگری برای ما است و آن پایان تحریم تسلیحاتی بود. اینها کارهای عظیم و بزرگی است که امسال انجام گرفته است.

وی یادآور شد: بهمن امسال ما در دادگاه لاهه یک موفقیت بزرگ به دست آوردیم و دادگاه صلاحیت خود را برای رسیدگی به دعوایی که ما علیه آمریکا مطرح کرده بودیم، تایید کرد. یعنی پیروزی که در دادگاه لاهه ما در سال ۱۹۵۱ و ۱۳۳۰ داشتیم، دوبار در طول این چند سال موفقیت بزرگ و عظیمی را تکرار کردیم و این نشان می‌دهد در زمینه سیاسی و حقوقی کار بزرگ و عظیمی را به ثمر رساندیم و از همه دست‌اندرکاران در این زمینه تشکر می‌کنم.

افتتاح ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه

به گزارش «ایرنا»، وی بااشاره به پایان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ اظهار کرد: امسال سالی بود که تولید ما خوش درخشید. ما امسال ۵۸ افتتاح بزرگ داشتیم و سال آینده هم در اولین پنج‌شنبه، پنجم فروردین، پنجاه و نهمین افتتاح ملی بزرگ را خواهیم داشت و این افتتاح‌های هفتگی را تا پایان ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: اینکه امسال ۱۲ پتروشیمی بزرگ و طرح پالایشگاه بیدبلند با ۵/ ۳ میلیارد که افتخار ما بود، افتتاح شد، یعنی برای همه این افتتاح‌ها در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ سرمایه‌گذاری شده و حالا ما به افتتاح رسیدیم.

رئیس‌جمهوری گفت: در روزهای پایانی افتتاح مهمی داشتیم که در تاریخ کشور ما ثبت شده و آن تحول در شرق کشور است. ما در شرق کشور شاهد آبرسانی در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد بودیم. در این سه استان آب از هرمزگان به سیرجان، از سیرجان به رفسنجان و از آنجا به اردکان رسید، بنابراین سه استان اکنون از آب شیرین استفاده می‌کنند.

روحانی یادآور شد: ما خط اول را به‌طور کامل به اتمام رساندیم و بخشی را در آبان و بخشی را در اسفند افتتاح کردیم. علاوه بر این عملیات اجرایی خطوط دیگر یعنی خطی که آب را از خلیج‌فارس به خراسان جنوبی و در نهایت به خراسان رضوی منتقل می‌کند، خطی که آب را به اصفهان منتقل می‌کند، و خطی که آب را به زاهدان و زابل منتقل می‌کند را هم کلید زدیم.

وی افزود: با اجرای این خطوط می‌توانیم شرق را درآینده شرق آباد ببینیم و کار بسیارعظیم و بزرگی در این زمینه انجام شد، در بخش آب و برق روز گذشته چهل و نهمین سد ملی را در این دولت افتتاح کردیم و در پایان دولت پنجاه و هفتمین سد را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در بخش آب و برق و راه‌اندازی واحدهای تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: در حضور ملت ایران با افتخارمی‌گویم که این دولت توانست یک آرزوی ۴۰ ساله را به ثمر برساند و برای افراد کم‌مصرف که قاعدتا افراد کم‌درآمد هم هستند آب، برق و گاز مجانی شد که کار بسیار عظیم و بزرگی بود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ‌در بنزین، گازوئیل، ‌گاز، گندم، برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم گفت: در آب و برق در مجموع ۸۱ هزار میلیارد تومان، در بخش صنعت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان و در بخش آب شرق در مجموع ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است بنابراین در این مدت در بخش اقتصادی کار بزرگی انجام گرفت که این مسیر را ادامه می‌دهیم.

انتخابات باشکوه، تضمین انقلاب

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: سال آینده کار بسیار مهمی داریم و باید دست به دست هم بدهیم و آن، انتخابات باشکوه در ۱۴۰۰ است. این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب، کشور و راه ماست.

سال مهارکرونا

رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ سال بهتری باشد و افزود: سال آینده سال آستانه قرن ۱۵ است، سال آستانه مهار کرونا و سال آستانه پیروزی قاطعانه ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است و ان‌شاءالله آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود. به گزارش «ایسنا»، روحانی با اشاره به اینکه در برخی زمینه‌های تجهیزات کرونا در آستانه صادرات قرار داریم عنوان کرد: در بخش واکسن هم برای خرید و هم برای ساخت اقدامات خوبی انجام شد. امیدواریم سال آینده واکسن داخلی پاستور، برکت، رازی و فخرا هم در اختیار مردم قرار بگیرد. ما حتما سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار بیماری خواهیم داشت، البته اگر همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم. رئیس‌جمهور همچنین گفت: در سالی که گذشت، در مجموع سال سختی داشتیم و در آغاز باید یاد کنم از همه عزیزانی که در مسیر مبارزه با کرونا جان عزیز خود را فدا کردند.