براساس گزارش کمیسیون اقتصادی که از سوی محمدرضا پورابراهیمی، رئیس این کمیسیون در صحن قرائت شد دلایل نابسامانی‌ها در بازار و عدم‌تنظیم بازار کالاهای اساسی توسط دولت چند محور اساسی داشته که عدم اجرای مواد ۶ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از آنهاست.  گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد نقض در اجرای قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی نیز دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد و نمایندگان بعد از بررسی آن، این گزارش از تخلف دولت را به قوه‌قضائیه فرستادند. در گزارش کمیسیون کشاورزی که از سوی معین‌الدین سعیدی سخنگوی این کمیسیون قرائت شد، مواردی همچون برگشت غیرقانونی شرکت بازرگانی دولتی ایران از وزارت جهادکشاورزی به وزارت صمت نقض قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی مصوب ۱۳۹۱ و نبود مصوبه شورای سران قوا در خصوص این نقض قانونی از جمله مواردی است که در گزارش احصا شده است. از سوی دیگر نخستین دستور کار نشست علنی دیروز مجلس قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره توزیع نهاده‌های دامی بود. در این گزارش به روندی اشاره شد که ایران از تولید سالانه دو و نیم میلیون تن مرغ و صادرات آن حالا به وارد‌کننده ۵۰‌هزار تن مرغ برای جبران کمبود در سال ۱۴۰۰ رسیده است. سیدکاظم خاوازی وزیر جهاد‌کشاورزی در این جلسه علنی درباره محصولات پروتئینی گفت: ما امروز با احتکار و منجمدکردن رو‌به‌رو هستیم. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم پس از استماع گزارش وزیر جهاد‌کشاورزی و کمیسیون کشاورزی درباره کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: خواست مجلس، بازگشت وظایف وزارت جهادکشاورزی به مسیر قانونی است.

طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی، آب و محیط‌زیست

خبر دیگر از مجلس اینکه هیات‌رئیسه پارلمان در جلسه علنی دیروز طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی، آب و محیط‌زیست را اعلام وصول کرد.

پرونده برای «آخوندی» در کمیسیون اصل‌۹۰

همچنین دیروز غلامرضا پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی پرونده عباس آخوندی در این کمیسیون خبر داد و گفت: بخش زیادی از این پرونده مربوط به تخلفات شخصی آخوندی است. براساس گزارش خبرگزاری مهر، برخی مجوزهای صادره از سوی او و اقداماتی در وزارت راه و شهرسازی که موجب ضرر و زیان بیت‌المال شده؛ ازجمله مواردی است که پژمانفر به عنوان تخلفات آخوندی نام برده است.