یک مقام آمریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز در این‌باره گفت که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان حمله به این کشتی گذاشته بود. این مقام آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی این حمله را حمله‌ای تلافی‌جویانه پس از آنچه حمله‌های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی‌های این رژیم خوانده، نامیده است. علاوه بر این، فرمانده جسیکا ال.‌مک نالتی سخنگوی وزارت‌دفاع آمریکا در بیانیه‌ای به هیل درباره کشتی هدف‌قرار‌گرفته ایرانی در دریای سرخ گفت که آمریکا از گزارش رسانه‌ها درباره اتفاقی که برای کشتی ساویز افتاده آگاه است. مک نالتی در این‌باره گفت: «ما تصدیق می‌کنیم که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه دست نداشته است. ما هیچ اطلاعات بیشتری برای ارائه در این زمینه نداریم.»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت‌خارجه ایران نیز در این رابطه گفت: «کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه‌شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است.»

به گزارش «ایسنا» خطیب‌زاده درخصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ اظهار کرد: «براساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین‌المللی دریانوردی به‌عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر‌نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان‌دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج‌عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به‌عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات) ایران در دریای سرخ عمل می‌کرد و بنابراین مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به‌صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.» خطیب‌زاده‌ افزود: «در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی به‌وجود نیامده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشأ آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.»