وزارت امورخارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر قریشی ۳روزه خواهد بود و قرار است طی دیدار با همتای اماراتی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور درخصوص تقویت روابط دوجانبه، بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌های اقتصادی به‌ویژه افزایش تامین نیروی کاری امارات از پاکستان رایزنی کند. وزیر امورخارجه پاکستان همچنین آخرین تحولات مربوط به امنیت منطقه از جمله روند صلح افغانستان و تحولات شبه‌قاره را با مقامات ابوظبی بررسی خواهد کرد.

وزیر امورخارجه پاکستان که قرار است در دومین مرحله از تور منطقه‌ای خود، به تهران سفر کند، ۱۰ فروردین امسال در حاشیه نشست قلب آسیا در تاجیکستان با «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کرد.

منابع دیپلماتیک پاکستان به رسانه‌های این کشور گفتند: «توسعه روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و تبادل نظر درباره وضعیت افغانستان در دستور کار دیدار وزیر امورخارجه پاکستان با مقام‌های ارشد ایران قرار دارد.» روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» گزارش داد: «وزیر امورخارجه این کشور پس از ایران به قطر خواهد رفت و سرانجام برای حضور در کنفرانس سازمان ملل درباره افغانستان به ترکیه سفر می‌کند.»