مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این منطقه تا ساعت ۱۴ روز گذشته ۱۷ بار لرزید که ۴ پس لرزه بیش از ۴ ریشتر بوده و بزرگ‌ترین پس لرزه در این بازه چند ساعته، ۵/ ۴ ریشتر بوده است. سخنگوی هلال احمر با ارائه جدیدترین گزارش اعلامی از سوی گروه‌های ارزیاب هلال احمر اعزامی به منطقه زلزله‌زده گناوه اظهار کرد: در این گزارش میدانی تخریب و ترک‌خوردگی دیوارهای منازل گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود که تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است. او ادامه داد: ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند.

اعلام وضعیت نارنجی در چهار استان

از سوی دیگر سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: اعلام آماده‌باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است.

برپایی سه بیمارستان صحرایی

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: بیمارستان‌ها به ویژه بخش‌های ویژه در حال آماده‌باش هستند. همچنین پنجاه دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده‌باش هستند. سه بیمارستان صحرایی و سه فروند بالگرد نیز آماده شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر سالم است

خبر دیگر اینکه روابط عمومی نیروگاه بوشهر اعلام کرد: هیچ‌گونه آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر در اثر زلزله روز یکشنبه در شهرستان گناوه وارد نشده است. به گزارش «ایلنا» روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که وضعیت تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ‌گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است.  همچنین داود عمادی مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به خبرگزاری مهر گفت: زلزله ۹/ ۵ ریشتری استان بوشهر و خوزستان هیچ‌گونه آسیبی به واحدهای پتروشیمی این مناطق وارد نکرده است.