دو روز پیش نیز علی کریمی فیروزجائی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از قرارها برای رایزنی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی درباره مصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده بود. مجلسی‌ها در تلاشند که انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در چارچوب قانون اصلاحی اخیر برگزار شود؛ موضوعی که وزارت کشور اعلام کرد در صورتی رخ می‌دهد که قانون اصلاحی مصوب مجلس پیش از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نهایی و ابلاغ شود.

توضیحات سخنگو درباره تعطیلات مجلس

خبر دیگر از پارلمان اینکه محمد حسین فرهنگی در توضیح تعطیلی جلسات علنی هفته آینده مجلس گفت: تعطیلی برای نماینده عملا معنایی ندارد و نمایندگان درگیر مسائل مختلف مرتبط با مجلس چه با جلسه و چه با تلفن هستند. آنچه باعث شد ما جلسه علنی را تعطیل کنیم این بود که پیش از این، هفته آینده را برای حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه پیش‌بینی کرده بودیم اما به دلیل اینکه هفته آینده پیک کروناست و ما فضای کافی برای جلسات کمیسیون‌ها نداریم و در صحن هم ارتباطات به گونه‌ای است که نمایندگان نمی‌توانند فاصله داشته باشند بنابراین قرار شد دو روز جلسه صحن در هفته آینده نیز نباشد.  بر اساس اعلام هیات‌رئیسه، جلسه علنی بعدی پارلمان روز ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

اعلام وصول طرح‌ «ساماندهی کولبری»

همچنین دیروز هیات‌رئیسه مجلس سه طرح «تجارت مرزنشینان به منظور ساماندهی کولبری»، «تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی» و «اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» را به صورت عادی اعلام وصول کرد.