به گزارش ایسنا، متن پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر

بیانات مشفقانه مقام معظم رهبری همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی است.

به عنوان یک کارگزار و پژوهشگر روابط خارجی، همواره باور داشته‌ام برای قوام این مرز و بوم خدایی، سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است.

بسیار متأسفم که برخی نقطه‌نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات و بدون قصدی برای انتشار بیان شده بود، دزدانه منتشر و به صورت گزینشی مورد بهره‌برداری و دستمایه خصومت‌ورزی بدخواهان کشور و مردم و انقلاب گردید و اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری را فراهم آورد.

امیدوارم به یاری خدا اینجانب و همکارانم بتوانیم در کنار دیگر خدمتگزاران در اجرای بی‌کم و کاست منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران عزیزمان یکدل و یکصدا کوشا باشیم.»

پیشتر نیز محمدجواد ظریف در پستی اینستاگرامی در سحرگاه ۱۹ ماه مبارک رمضان از مردم و خانواده شهید سلیمانی درخواست بخشش کرد.

به گزارش ایسنا، وی در بخشی از این پست نوشت: «لازم است تاکید کنم که عرایض بنده- که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت‌ آن ندارم- ذره‌ای از عظمت شهید‌سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای اینکه مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن جهت که در جهان به‌هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم. هرچه داریم از این مردم است و همان‌گونه که برادرم شهید حاج‌قاسم جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آن‌را با افتخار فدای همین مردم می‌کنم که:

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار

دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

در سحرگاه ضربت‌خوردن شاه‌مردان و به هنگام اعمال شب قدر، همه کسانی که به باور خودم به من تهمت و افترا زده‌ بودند را بخشیدم. امیدوارم مردم بزرگوار ایران و همه عاشقان سردار و به‌ویژه خانواده بزرگوار سلیمانی عزیز نیز بنده را ببخشایند.»