او ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت‌وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. آمریکا از این رایزنی‌ها پشتیبانی می‌کند اما کاری با آن ندارد و امیدواریم میزبانی بغداد به شکل‌گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه کمک کند. پیش‌تر برهم صالح رئیس جمهوری عراق تاکید کرده بود گفت‌وگوها بین ایران و عربستان بیش از یک‌بار در بغداد صورت گرفته است. مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق هم گفت تلاش می‌کند کشورش به مکان دیدار رقیبان تبدیل شود و تاکید کرد که ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند واقع‌گرا هستند و تلاش می‌کنند از دولت عراق حمایت کنند.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت‌وگوهای مستقیم شده‌اند. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درباره اخبار منتشر شده مبنی‌بر اینکه دور جدیدی از گفت‌وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی در وزارت خارجه این کشور نیز انجام مذاکرات میان دو کشور را تایید کرده‌اند، تصریح کرد: گفت‌وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دوجانبه و هم منطقه‌ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت‌وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده‌ایم و این سیاست جدیدی نیست. او ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی‌ها تصمیم‌گیری و قضاوت کنیم و اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت‌وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

رائدبن‌خالد ‌قرملی، مقام وزارت‌خارجه عربستان سعودی نیز گزارش‌ها درباره گفت‌وگو بین تهران و ریاض را تایید کرد و گفت هدف از آن‌ کاستن از تنش‌ها در منطقه است.

محمد بن‌سلمان بامداد چهارشنبه ۲۸ آوریل-۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با شبکه العربیه در پاسخ پرسشی درخصوص احتمال برقراری روابط بین ریاض و تهران گفت: «ایران یک کشور همسایه است، همه ما امیدواریم رابطه خوب و متمایزی با ایران برقرار کنیم.» ولیعهد عربستان اضافه کرد: «ما خواهان آن نیستیم که وضعیت در ایران سخت باشد، ما خواهان کامیابی ایران هستیم.» او تاکید کرد که دو کشور منافع مشترک و متقابلی برای پیشرفت و بهبود منطقه و جهان دارند.