روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی‌آیید در برابر او موضع بگیرید. می‌گویند حالا ترامپ بدی‌هایی داشت ولی شما بد هستید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است.

وی همچنین تاکید کرد: باید پیش خدا و تاریخ جواب پس بدهیم اما مثل اینکه بعضی‌ها کک‌شان هم نمی‌گزد. ما در جنگیم، مگر بمباران را نمی‌بینید. گوش‌هایتان را گرفته‌اید و باز هم نمی‌خواهید ببینید که برادران و خواهرانتان زیر این بمباران تحریم تکه‌تکه می‌شوند. هر کسی بتواند یک ساعت زودتر این تحریم را بردارد و یک لحظه آن را به تاخیر بیندازد گناه بزرگ نابخشودنی نسبت به این ملت انجام داده است که بعید می‌دانم خدا از آن بگذرد و مردم هم از آن نمی‌گذرند. این تحریم ظلم به ۸۰ میلیون ایرانی است که باید جواب آن‌ها را بدهیم.

روحانی در ادامه گفت: من وقتی مذاکرات روزانه وین را می‌خوانم می‌بینم که دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه‌اش پایین می‌ریزد و اگر همه دست به دست هم بدهیم در زمان کوتاهی جمع می‌شود. ما می‌خواهیم با بولدوزر این کار را انجام دهیم و بعضی‌ها می‌گویند به جای آن از فرغون و بیل استفاده کنید. هر گونه که می‌خواهد باشد بگذارید تمام شود.

 دروغ گفتن برای گدایی رأی بدترین کار است

روحانی همچنین روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های مناطق آزاد با تبریک عید فطر  با تاکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی باشکوه گفت: تهمت زدن و دروغ گفتن برای گدایی رأی بدترین کار است. به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: اینکه بگویم مردم بیایند و حضور داشته باشند منوط به این است که همه تلاش کنیم که نامزدها متنوع باشند. اگر تنوع را از نامزدها گرفتید، شکوه و حضور را از انتخابات گرفته‌اید.