وزیر امورخارجه در پایان سفرش به مادرید با اشاره به دیدارهایش با وزرای‌خارجه و صنعت اسپانیا در توییتی نوشت که گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی داشته و درخصوص برجام، فلسطین، خلیج‌فارس و افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری‌های اقتصادی دوجانبه آغاز شود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ظریف در هفته‌های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر کرده بود. قرار بود ظریف سفری دوجانبه نیز به وین داشته باشد که در اعتراض به اقدام دولت اتریش در به اهتزاز درآوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز ساختمان‌های صدراعظمی و وزارت خارجه اتریش، او این سفر را لغو کرد.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین

همزمان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری مجازی وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین شرکت کرد. محمدجواد ظریف که در دومین مقصد سفرش به اروپا در رم پایتخت ایتالیا حضور دارد، روز یکشنبه ۲۶‌اردیبهشت‌ماه در نشست اضطراری مجازی وزیران امورخارجه سازمان همکاری اسلامی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آخرین تحولات فلسطین حضور یافت.

در پی تجاوزات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، سازمان همکاری اسلامی ظهر دیروز (یکشنبه) نشست فوق‌‌العاده‌ای برگزار کرد. «فیصل بن‌فرحان» وزیرخارجه عربستان‌سعودی پس از این نشست، گفت که «مخالفت کامل خود را با اقدامات تنش‌زای اسرائیل در قدس‌شرقی اعلام می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برای توقف فوری عملیات نظامی، سریعا دست به‌کار شود.»

گفتنی است درگیری بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰اردیبهشت) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.