نیازی به مذاکره نیست، فقط به آمریکا نامه بزنید

در همین حال سید‌محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: راستی‌آزمایی در کوتاه‌مدت شدنی نیست و آمریکا باید تضمین دهد که همه تحریم‌های ایران را لغو می‌کند. نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افرادی چون ظریف و روحانی به‌دنبال لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام هستند که به معنای آن است که آمریکایی‌ها در حال حاضر یکی از تحریم‌های ما را بردارند و چند هفته یا چند ماه بعد، یکی دیگر از تحریم‌های ما را لغو کنند. سوال ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن است که چرا اصرار دارند تحریم‌های ایران به صورت کامل و یکجا برداشته نشود؟

وی گفت: بنده چندی پیش با عراقچی صحبت کردم و وی گفت که ما می‌گوییم در دوران اوباما و ترامپ ۱۶۰۰ تحریم علیه ایران اعمال شده است اما حرف آمریکایی‌ها این است که تعداد تحریم‌ها ۱۵۰۰ مورد است و ما باید مذاکره کنیم و بگوییم که تعداد تحریم‌ها ۱۶۰۰ مورد است. بنده در همان زمان به معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفتم که ضرورتی به انجام مذاکره نیست و شما می‌توانید در قالب نامه‌ای این موضوع را مطرح کنید و بگویید که تعداد تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا علیه کشورمان وضع کرده است، ۱۶۰۰ مورد است و به هیچ وجه نیازی به انجام مذاکره نیست.

تصویب یک فوریت لایحه کرامت و حمایت از زنان

همچنین در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، نمایندگان یک‌فوریت لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب کردند.

به گزارش «ایسنا» علی فرهادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در توضیح تقاضای دولت برای تصویب یک فوریت لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت اظهار کرد: این لایحه قضایی به همت قوه‌قضائیه تهیه و تصویب شده و درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این بوده که یک‌فوریت این لایحه را تصویب کنند.

نمایندگان از توضیح وزیر اقتصاد قانع شدند

ازسوی دیگر به‌دنبال حضور روز گذشته فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس،  سید‌کاظم موسوی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون از توضیح وزیر امور اقتصادی و دارایی با موضوع مالیات، گمرک، بازار سرمایه و مناطق آزاد قانع شدند.

موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگان با کلیات گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند.