وی افزود: فعلا پیشنهاد اولیه خصوصا درباره شورای شهر و روستا عدم تجمع است، اما واقعیت‌ها را نیز خواهیم دید. برخی تجمعات به‌خصوص در شهرهای کوچک در خانه‌هاست و باید به حداقل و صفر برسد و برگزاری این تجمعات غیرقانونی خواهد شد. حریرچی در همین زمینه خواستار استفاده کاندیداها از فضای مجازی و رسانه ملی شد. حریرچی سه‌شنبه شب در بخشی از برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در کشور در حدود یک ماه و نیم گذشته نیز گفت: اکنون بیماری نقطه اوج را پشت سر گذاشته و روند نزولی قابل توجه در تعداد موارد سرپایی و بستری را با زاویه «بسیار تند» شاهدیم.

ازسوی دیگر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت رنگبندی کرونایی شهر تهران نارنجی است، گفت: ما با هرگونه ازدحام و گردهمایی در تهران مخالف هستیم و از نظر بهداشتی آنها را مخاطره‌آمیز می‌دانیم. به گزارش «ایسنا»، وی افزود: نظر کارشناسی ما این است که برای اینکه پدیده انتخابات به عنوان پدیده و عامل تسریع‌کننده گسترش بیماری تلقی نشود، مدل جدیدی از تبلیغات انتخاباتی را در کشور تجربه کنیم. بهترین و کم‌خطرترین مدل استفاده از بستر مجازی است.

زالی تاکید کرد: میتینگ‌های فیزیکی انتخاباتی ما را دچار مشکل خواهند کرد؛ به‌ویژه آنکه ما در تهران وضعیت نارنجی را تجربه می‌کنیم و بعید است تا هفته آینده تغییری در رنگ‌بندی آن ایجاد شود.

احتمال شیوع کرونای جهش‌یافته در تهران

علیرضا زالی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره شناسایی ویروس موتاسیون یافته هندی و آفریقایی در تهران گفت: با توجه به توالی‌یابی‌های انجام شده هنوز شواهد قطعی از ویروس‌های جهش‌ یافته در تهران را رصد نکردیم، اما قطعا در تهران هم ویروس جهش‌یافته وجود دارد؛ زیرا وقتی در استان‌های متعدد تعداد قابل توجهی از این نوع ابتلا گزارش شده است، بدون تردید در تهران هم این انواع جهش ‌یافته وجود دارد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس او گفت: وضعیت کرونایی تهران با شیب بسیار ملایمی در حال افول است.

مرگ ۲۳۳ بیمار کرونایی

در همین حال براساس گزارش وزارت بهداشت طی شبانه‌روز گذشته ۲۳۳ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این مدت براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۱ نفر از آنها بستری شدند.