گلایه باهنر از رئیسی

همچنین به گزارش فرارو، باهنر گفت: این گلایه و دغدغه وجود دارد که بعضی رفتار‌ها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه باشد و بنده هم به ایشان و هم به مسوولان ستاد ایشان عرض می‌کنم که باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده‌اند، بهره برد و نباید خدای ناکرده با رفتار‌های انحصارگرایانه دیگران را دلسرد کرد. وی در پاسخ با سوالی مبنی‌بر اجماع شورای وحدت و شورای ائتلاف در انتخابات شورا‌ها نیز اشاره کرد: حال که اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری کامل شده است، باید تمام تلاش خود را برای به‌اجماع رساندن این دو شورا در انتخابات شورا‌ها معطوف کرد و از پیشنهاد‌های عملی دوستان در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

دلخوری برخی ازنامزدی رئیسی

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کاندیداتوری آقای رئیسی مورد موافقت برخی دوستانش قرار نگرفته و به نوعی دلخوری به همراه داشته است.

بازوهای انتخاباتی رئیسی

همچنین حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درگفت‌وگو با برنا گفت: طبیعتا امثال جلیلی و چند نفری باید باشند تا ابعاد مختلف بحث‌ها را دنبال کنند تا نیاز به اینکه رئیسی به برخی موضوعات ورود کند نباشد؛ در واقع جلیلی و امثال او بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات هستند.

تکذیب حمایت قاسمی از لاریجانی

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر رستم قاسمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌ای انتشار حمایت وی از علی لاریجانی را تکذیب کرد.

نامی کناره‌گیری کرد

همچنین به گزارش «ایرنا» محمدحسن نامی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگرچه نمی‌دانم شورای نگهبان مرا تایید خواهد کرد یا نه اما با توجه به اینکه قبلا گفته بودم در صورت نامزدی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از صحنه رقابت‌ها کنار خواهم رفت، اکنون به قول خودم عمل می‌کنم و نامزد نخواهم شد.

دلیل تاخیر در اعلام صلاحیت‌ها

در همین حال آن‌طور که خبرگزاری فارس خبر داده است، یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیداهای مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است.

نظر عباس آخوندی درباره احراز صلاحیتش

در خبری دیگر عباس آخوندی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی‌توان عدم صلاحیت مرا احراز کرد. به گزارش «ایرنا» وی گفت: اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم، قانونی رفتار کردیم و کوچک‌ترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است. داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه با سه‌گانه رئیسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی صورت نمی‌گیرد، گفت: شکل‌گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است.