کدخدایی ادامه داد: الان که دو روز مانده به پایان مهلت، بنده هم حتی نمی‌دانم نتیجه بررسی‌ها چه خواهد بود. برخی از داوطلبان مراجعه کرده و برخی دیگر هم مطالب جدیدی ارائه کرده‌اند، اگر نکته‌ای ببینیم که نیاز به حضور داوطلبان باشد، از آنها دعوت می‌کنیم تا با اعضای شورای نگهبان صحبت کنند.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با بیان اینکه تشخیص مصلحت برعهده شورای نگهبان نیست، گفت: شورای نگهبان درباره توصیه‌ها گوش شنوایی ندارد و به توصیه‌ها ترتیب اثر نمی‌دهد. سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: رأی گیری درباره احراز صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری به‌صورت کتبی و مخفی انجام می‌شود.

زمان قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی

از سوی دیگر سید‌احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، اظهار کرد: اگر این بررسی‌ها تا پایان پنج روز دوم ادامه یابد، زمان اولیه آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها، ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان خواهد بود که اواخر این هفته است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی همچنین درباره قرعه‌کشی این مناظره‌ها اظهار کرد: قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی در صدا و سیما در فاصله ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا آغاز تبلیغات برگزار می‌شود و بنا داریم این مراسم به طور زنده و مستقیم پخش شود.قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین درباره انتشار برخی خبر‌های غیررسمی درباره مجری مناظره‌های تلویزیونی، تصریح کرد: تاکنون درباره مجری مناظره‌های انتخاباتی در کمیسیون، تصمیمی گرفته نشده و قطعا افرادی که دارای حسن سابقه و شرایط لازم برای اجرای این مناظره‌ها باشند در کمیسیون مطرح و بررسی می‌شوند.

واکنش قالیباف به رد صلاحیت نامزدهای شوراها

درهمین حال روز گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمدیاری نماینده طوالش در مورد ردصلاحیت‌ها گفت: فضاسازی مبنی‌بر رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شوراها صورت گرفته است. در این باره بررسی‌هایی را انجام دادم که بر اساس آن نسبت تعداد ردصلاحیت‌شدگان به ثبت‌نام‌کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است، ولی باز هم نباید یک مورد خلاف قانون در روند بررسی صلاحیت‌ها باشد.