واکنش محمود صادقی و زهرا شجاعی

همچنین محمود صادقی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در واکنش به فرآیند احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات آتی، دربیانیه‌ای  نوشت: اکنون که با وضعیت موصوف از مسوولیت ورود به گردونه رقابت انتخاباتی معاف شدم، برآنم تا این مسیر را همچون گذشته از طریق اصلاحات جامعه‌محور با جدیت بیشتر پیگیری کنم.

زهرا شجاعی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در بیانیه‌ای، رد صلاحیت نامزدهای جبهه اصلاحات را  در میزان مشارکت در انتخابات موثر دانسته و معتقد است که این موضوع آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

انتقاد مهاجری از رد صلاحیت لاریجانی

درخبری دیگر به گزارش «ایلنا» محمد مهاجری، روزنامه‌نگار نزدیک به لاریجانی ضمن انتقاد از عملکرد شورای نگهبان تنها راه رهایی از این وضعیت را تدبیر رهبر انقلاب دانست و گفت: وقتی لاریجانی رد صلاحیت می‌شود یعنی اتفاق بسیار بزرگی در کشور افتاده و شورای نگهبان درک درستی از موقعیت این فرد ندارد.

حزب اتحاد ملت نامزد ندارد

در واکنشی دیگر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در اعتراض به ردصلاحیت‌های اخیر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نامزدی ندارد.

جبهه اصلاحات نامزد ندارد

به گزارش «ایسنا» جبهه اصلاحات ایران نیز در واکنش به رد صلاحیت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که برای این انتخابات کاندیدایی ندارد. احزاب جبهه اصلاحات با انتقاد از فرآیند رسیدگی به صلاحیت‌ها این روند را بر  کاهش اعتماد و امید مردم موثر دانسته‌اند. درهمین حال حسین مرعشی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: هنوز در حزب هیچ تصمیمی درباره انتخابات گرفته نشده و در حال ارزیابی شرایط هستیم.