مصلحی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای اختلاف خود در زمان وزارت اطلاعات با محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: احمدی‌نژاد اصلا برای نظام تهدید نیست بیخود مساله را بزرگ نکنیم. آن رایی که در سال ۸۴ و ۸۸ به ایشان دادند به خاطر تبعیت از رهبری بود. به خاطر اعتبار آقا بود و اینکه حرف ایشان پیاده شود. بعد از همان قهر ۱۱روزه که سر ماجرای من پیش آمد، این عقبه به مشکل خورد.

ماجرای دیدار با مشایی

وی با اشاره به اینکه من در دوران وزارتم یکبار به جلسه‌ای مشترک با رئیس دولت و آقای مشایی دعوت شدم، اظهار کرد: من براساس چیزی که در عالم طلبگی آموزش دیده بودم، انگشتر حرزی از امیرالمومنین به دست داشتم که طبق مستندات محکم می‌تواند جلوی سحر و جادو را بگیرد. من این انگشتر را از همان اول طلبگی همراه داشتم و همیشه هم توطئه‌ها با آن نقش بر آب شده است. من وقتی رفتم آن آقا (مشایی) آمد و رئیس‌جمهوری (احمدی‌نژاد) هم آمد و قرار شد صحبت کنیم. بعد رئیس‌جمهوری رفت و من فکر کردم این آقا (مشایی) می‌خواهد بیاید و برای من خط و نشان بکشد، اما مدتی نشست، چیزی نگفت و رفت. من تعجب کردم و رفتم پیش رئیس‌جمهوری گفتم این آقا چیزی نگفت و رفت. بعد شنیدم که گفته بود مصلحی یک‌جوری است که نمی‌شود با او صحبت کرد. این موضوع به نظرم به دلیل همان انگشتری حرز است که نگذاشت بهره‌ای بگیرند.

نقش مصلحی در یک ردصلاحیت

وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه گفت: من در دوران وزارتم در مورد یکی از شخصیت‌هایی که جایگاه قابل‌توجهی هم داشت بررسی‌هایی انجام دادم. در کف خیابان نشان می‌داد این آقا اگر بیاید، رأی می‌آورد. در بررسی‌هایم تایید صلاحیت و رد صلاحیت آن فرد و هزینه-فایده هرکدام از آنها را مشخص کردم. بعد جمع‌بندی کردم و این جمع‌بندی را به دستگاه‌هایی که باید، ارائه کردم و در نهایت شورای نگهبان از من دعوت کرد بیایم و این هزینه-فایده را توضیح دهم که رفتم و در دو صفحه این موضوع را به آنان گفتم. گفتم من با شخصیت کاری ندارم، من دارم هزینه-فایده برای نظام می‌کنم. بله، ممکن است یک شخصیت گاهی لازم باشد که فدای نظام شود.

مصلحی در پاسخ به این پرسش که در ماجرای مازیار ابراهیمی که در زمان وزارت وی رخ داد چقدر این دستگاه را مقصر می‌داند، تصریح کرد: در کار اطلاعاتی شما ممکن است گاهی یک مسیری را انتخاب کنید که اگر به جای آن یک مسیر دیگر بروید ممکن است زودتر جواب بدهد؛ اما آن مسیر دیگر تبعاتی دارد که مسیر انتخاب‌شده ندارد و موضوع هزینه-فایده همین‌جا جواب می‌دهد. ما در کیس‌هایمان در وزارت اطلاعات همین هزینه-فایده را انجام می‌دادیم.