رئیسی ادامه داد: گروه هدف ما ۵۵ میلیون نفر است که تا آخر سال با توجه به اینکه بالای ۷۰‌میلیون دز واکسن در دست داریم، با خیال راحت می‌توانیم واکسیناسیون را پیش ببریم. این جدای از واکسن‌هایی است که خریداری کرده‌ایم. در همین حال روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون از این هفته تسریع می‌شود و واکسن خارجی هم دارد می‌رسد و از هفته آینده مشکل واکسیناسیون نخواهیم داشت.

شناسایی ۱۰۷۱۵ بیمار جدید کرونا

از سوی دیگر بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۰ هزار و ۷۱۵ بیمار کووید-۱۹ شناسایی شدند که ازمیان آنها، هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند. براساس این گزارش طی ۲۴ساعت گذشته ۱۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

ادامه وضعیت نارنجی در تهران

در همین حال علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلان‌شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از کاهش ۱۷ و نیم درصدی مرگ و میر بر اثر کرونا در تهران خبر داد و گفت که شهر تهران کماکان در وضعیت نارنجی قرار دارد و الگوی شهرستان‌های استان تهران نیز تا پایان هفته نارنجی خواهد بود.

ممنوعیت ورود مسافر از ایران به پاکستان

درخبری دیگر پاکستان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، محدودیت‌های سخت سفر را ایجاد کرده است. طبق آخرین گزارش‌های خبری، پاکستان ورود مسافران از ۲۶ کشور از جمله ایران را ممنوع کرده است.