چرا ناطق نوری نتوانست برای شورای شهر رأی دهد؟

ازسوی دیگر علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌دلیل اقامت در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نشد. به گزارش فرارو، ناطق نوری که صبح روز گذشته به‌منظور شرکت در انتخابات به حسینیه ارشاد رفته بود، دستگاه احراز هویت مستقر در شعبه وی را به‌دلیل اقامتش در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ندانست. طبق قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، افرادی مجاز به رأی دادن در انتخابات شورا‌های یک شهر یا روستا هستند که بیش از یک‌سال از اقامتشان در آن حوزه انتخابیه گذشته باشد.

درگیری لفظی با مهرعلیزاده

همچنین به گزارش «ایرنا» درگیری لفظی میان برخی حاضران در حسینیه جماران و مهرعلیزاده هم از نکاتی بود که توجه حاضران و خبرنگاران را در این حوزه رأی‌گیری جلب کرد. برنا نیز در این باره نوشت: «برخی از رأی‌دهندگان در حسینیه جماران نسبت به اظهارات محسن مهرعلیزاده در مناظرات انتخاباتی نسبت به یکی از کاندیداها اعتراض کردند.»

تعهدنامه محسن رضایی

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی روز پنج‌شنبه تعهدنامه‌ای را امضا کرد که در آن نوشته شده بود: اگر بعد از دوسال وعده‌های‌ خود را عملیاتی نکردم، از اداره قوه مجریه کنار روم تا فرصت بهتر زندگی کردن را از شما نگیرم.

تکذیب پیشنهاد پست به سعید محمد

ازسوی دیگر سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم که برای شرکت در انتخابات در مسجد امام حسین حاضر شده است، در گفت‌و‌گو با «ایلنا» در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا برای دولت آینده پیشنهاد سمتی داشته یا نه گفت: خیر، این‌طور نیست. ما درمورد این مسائل اصلا صحبتی نکردیم، ما یک تکلیفی احساس کردیم و آن این بود که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اتفاق بیفتد. محمد افزود: اولویت خودم هم حضور در شهرداری نبود، برای همین خیلی در این مسائل ورود نکردم.