دفتر ریاست جمهوری افغانستان افزود: اشرف غنی همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و آرزومندم که انتخاب شما به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، باعث گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور شود. بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان، سیدابراهیم رئیسی نیز از تماس تلفنی رئیس‌جمهور غنی ابراز امتنان کرده و بر گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌ها میان دو کشور تاکید ورزید.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در تماس تلفنی با رئیسی پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت. در این تماس تلفنی سیدابراهیم رئیسی با قدردانی از ابراز لطف و تبریک «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، ابراز امیدواری کرد با فعال شدن ظرفیت‌های موجود، بیش از پیش شاهد افزایش امنیت در منطقه و همگرایی اقتصادی باشیم. رئیس‌جمهور قرقیزستان نیز در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران را به وی تبریک گفت. به گزارش «ایسنا»، بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، صادر جباروف، رئیس‌جمهور قرقیزستان با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

جباروف در این پیام تاکید کرده است، روابط قرقیزستان و ایران همواره مبتنی بر حمایت و اعتماد بنا شده است. معتقدم که همکاری‌های سازنده بین جمهوری قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط دوستانه دوجانبه و چندجانبه کمک خواهد کرد. رئیس‌جمهور قرقیزستان در این پیام برای رئیس‌جمهور منتخب تندرستی و موفقیت و برای مردم ایران سعادت و بهروزی از خداوند متعال آرزو کرده است. در ادامه سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه روز دوشنبه به انتخاب شدن سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان واکنش نشان داد. یک سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه گفت: فرانسه انتخاب شدن آقای ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران موردتوجه قرار داده است. او در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد فرانسه با توجه به نتیجه انتخابات ایران تغییری خواهد کرد، گفت که پاریس مرتبا درباره حقوق‌بشر در ایران و زندانی کردن شهروندان فرانسوی ابراز نگرانی کرده است. این سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه ادامه داد: ما بر تمایلمان برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای وین تاکید می‌کنیم، چون دیپلماسی فرانسه کاملا فعال و آماده آن است.

رئیس‌جمهور الجزایر هم در پیامی پیروزی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. حساب توییتری ریاست جمهوری الجزایر نوشت که «عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر روز دوشنبه به سیدابراهیم رئیسی به مناسبت انتخاب وی به‌عنوان رئیس جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.»از سوی دیگر رئیس‌جمهور نیجریه در پیام تبریکی به رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی شایسته پیروزی در انتخابات بود. «حمدو بوهاری» رئیس‌جمهور نیجریه در پیامی پیروزی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. او در این پیام با بیان اینکه دو ملت ایران و نیجریه در راستای گسترش همکاری‌ها تلاش خواهند کرد، افزود: این انتخاب از سوی مردم ایران یک‌بار دیگر محوریت اراده مردم در موفقیت دموکراسی‌ها در سراسر دنیا را نشان داد. بوهاری در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران هم گفت: «رئیسی شایسته پیروزی اخیر در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.»

رئیس‌جمهور نیجریه تاکید کرد: «دموکراسی امکان انتخاب مجدد یا تغییر نمایندگان را از طریق مسالمت‌آمیز برای مردم فراهم می‌کند. بوهاری، آیت‌الله رئیسی را «سیاستمداری باتجربه» توصیف کرد که قادر خواهد بود ایران را در رسیدن به قله‌های بالاتر و آینده بهتر رهبری کند. رئیس‌جمهور نیجریه در پایان این پیام عنوان کرده است: «باشد که خداوند متعال در انجام این مسوولیت سنگین انتخاباتی، راهنمای شما باشد.»

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین هم از پیام تبریک دبیرکل اوپک به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب خبر داد. «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از ارسال پیام کتبی «محمد سانوسی بارکیندو» دبیرکل اوپک، به آیت‌الله رئیسی در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. در بخشی از این پیام آمده است: با انتخاب جنابعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور، مردم بزرگ ایران خدمات طولانی جنابعالی و تعهد شما به رفاه کشورتان را به رسمیت شناختند. بارکیندو همچنین با اشاره به جایگاه والای ایران در اوپک، احساسات عمیق خود نسبت به مردم بزرگ ایران را ابراز کرد و نوشت: مردم کشور شما در سراسر جهان به‌خاطر فرهنگ، میراث و سنت‌های غنی خود مورد احترام و تحسین هستند.

در ادامه رئیس‌جمهوری ترکمنستان هم با ارسال پیامی به سیدابراهیم رئیسی انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتخب را تبریک گفت. بر اساس اعلام سفارت ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، قربان بردی محمداف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان با ارسال پیامی به سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری منتخب، انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است.

محمداف در این پیام اظهار کرد: سال‌هاست که روابط چندوجهی میان ترکمنستان با کشور همسایه، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روابط حسن همجواری شهرت یافته است. ما کاملا معتقدیم که روابط دوستانه و برادرانه ما بر اساس تجربیات غنی مبتنی بر احترام متقابل، بیش از پیش در راستای منافع دو کشور توسعه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ترکمنستان در این پیام برای رئیس‌جمهوری منتخب سلامتی و موفقیت در جهت پیشرفت و سعادتمندی مردم کشور برادر ایران آرزو کرد. رئیس‌جمهوری ویتنام هم روز سه‌شنبه در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایران تبریک گفت.