به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهریاری در ادامه این نامه خواستا‌ر دستور سریع‌ از سوی مقامات ذی‌ربط به استا‌ندار این منطقه شده است. به گفته شهریاری، درصورت ادامه روند موجود در روزهای آینده با افزایش مبتلایان و مرگ‌ومیر بیشتر هموطنان مواجه خواهیم شد که مسوولیت آن به‌عهده مسوولان ذی‌ربط به‌ویژه استا‌ندار محترم سیستا‌ن و بلوچستا‌ن خواهد بود.

واردات ۸میلیون دز واکسن تا‌پایان سال

ازسوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره آخرین اقدامات دولت برای تا‌مین واکسن کرونا گفت: تا‌ پایان دولت ۸ میلیون دز وارد می‌کنیم. ضمن اینکه دو واکسن کوبرکت  و پاستور مراحل پایانی را طی می‌کند و هر آنچه را که بتوانند تولید کنند، استفاده می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر،  رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت: امروز یک‌میلیون دز واکسن جدید وارد کشور خواهد شد.

تغییر مراکز واکسیناسیون دز اول و دوم

در همین حال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با تا‌کید بر عدم مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون کرونا گفت: بیشتر واکسنِ فعلی برای کسانی است که وقت تزریق نوبت دومشان است. بنابراین مردم از مراجعه بی‌مورد به مراکز خودداری کنند تا‌ پیامک برایشان ارسال شود که چه روز و چه ساعتی به کدام مرکز مراجعه کنند. بابک عشرتی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: از ابتدای هفته جاری سری جدیدی از واکسن کرونا به ما تحویل داده شده است؛ ولی متا‌سفانه عده زیادی از کسانی که عموما نوبت دریافت دز دوم واکسنشان بود و برخی افراد دز اولی خارج از نوبت‌دهی و ارسال پیامک به ما مراجعه کردند و به همین دلیل ازدحام خیلی زیادی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون رخ داده است و حتی کسانی که نوبت دریافت می‌کردند هم با این مشکل مواجه بودند. وی در ادامه درباره مراکز و محل تزریق دز اول و دوم نیز گفت: ممکن است محل تزریق دز اول و دوم تغییر کند؛ زیرا ما واکسیناسیون را از مراکز کوچک‌تر به سمت مراکز تجمیعی برده‌ایم. در همین حال به گزارش «ایسنا» بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته در کشور ۱۱هزار و ۵۹ بیمار کووید-۱۹ شناسایی شدند که هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. همچنین دراین مدت ۱۱۲ تن نیز به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.