جلیل میرمحمدی میبدی درباره کند بودن روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: اینکه می‌گویند در کشور۶ واکسن تولید می‌شود خلاف است. توجه داشته باشید که دو واکسن به‌صورت اضطراری اجازه تولید انبوه را گرفته‌اند؛ یعنی در حالی که در فاز سوم مطالعه بالینی بودند و با توجه به اینکه نزدیک به ۲۰ هزار نفر واکسن را زدند و هیچ‌گونه عارضه‌ای در آنها مشهود نبود، اجازه تولید واکسن به آنها داده شد. واکسن کو برکت و پاستور دو واکسنی هستند که اجازه تولید انبوه را گرفته‌اند. وی افزود: آن چهار، پنج شرکت تولیدکننده واکسن مثل نورا، فخرا و... هنوز در فاز اول مطالعه انسانی و فاز آزمایشی هستند و هنوز اجازه تولید ندارند که بخواهند نیاز ما را تا‌مین کنند.

چه تعداد ایرانی برای واکسن راهی ارمنستان شدند؟

در همین حال به گزارش روزنامه همشهری به‌دنبال هجوم ایرانی‌ها به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا، سید‌روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران به این روزنامه گفته است، از ابتدای تیرماه تا‌کنون که بحث واکسن کرونا مطرح شد، تعداد ۲ هزار و ۳۲۶ ایرانی تنها از مرز نوردوز به ارمنستان سفر کرده‌اند.

براساس این گزارش آمار سفرهای هوایی به ارمنستان طی ۳ هفته گذشته چنان شدت یافته است که خطوط هواپیمایی ارمنستان تعداد پروازهای خودرا از مقصد ایران به فرودگاه ایروان پایتخت آن کشور  با ۲ پرواز افزایش به ۱۱ پرواز در هفته رسانده است. همچنین این کشور شرط اقامت ۱۰ روزه را برای استفاده از واکسن کرونا در این کشور به اجرا گذاشته است.