در این ملاقات تاکید شد: حضور مجازی نخست‌وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی برخلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم است. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته شده بین‌المللی و ارزش‌های حقوق بشری است ‌و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در همین رابطه درخواست ارائه توضیح از سوی دولت اسلوونی به عمل آمد. سفیر اسلوونی در جریان این احضار تاکید کرد مراتب اعتراض شدیداللحن ایران را به فوریت به لوبلیانا پایتخت گزارش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش‌تر در توییتی به حضور برخی از سیاستمداران غربی در این نشست واکنش نشان داد. سعید خطیب‌زاده نوشت: سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پمپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است. عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.»

مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا که به شکل مجازی در کنفرانس سالانه گروهک منافقین سخن می‌گفت از این فرصت برای طرح دوباره دیدگاه‌های خصمانه و ادعاهای خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. پمپئو در این سخنرانی با طرح این ادعا که اعضای گروهک منافقین به‌دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند از مخالفان ایران خواست تا به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند. پمپئو همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال تحریم علیه ایران، گفت که این تحریم‌ها واقعی و لازم بود اما ۲ سال کافی نیست.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا که همواره مواضعی به شدت ضدایرانی داشته و سابقه‌ای طولانی در لفاظی و اقدام علیه ایران دارد، همچنین خشم خود را از انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز کرد و ادعاهایی علیه روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح کرد.

گردهمایی گروهک تروریستی منافقین روز شنبه برگزار شد. استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا، یانز‌یانشا نخست‌وزیر اسلوونی و تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی از جمله رابرت منندز، تد کروز، روی بلانت، بن کاردین، کوین مک‌کارتی و جم جفریز هم در این کنفرانس سخنرانی کردند.

واشنگتن‌پست هم پیش از این از حضور اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نشست گروهک منافقین که به صورت مجازی برگزار شد خبر داد و‌ نوشت: «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه، «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، «کوری بروکر»، «جین شاهین»، «ریک اسکات» و «جان کورنین» سناتورهای جمهوری‌خواه در این نشست حضور داشته‌اند.

گروهک تروریستی منافقین هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای برگزار می‌کند. به‌عنوان مثال، روزنامه انگلیسی گاردین سال ۱۳۹۷ درباره نشست این گروهک منافقین در پاریس نوشته بود بخش زیادی از حاضران اتباع اروپای شرقی و پناهجویان سوری بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به پاریس، به محل برگزاری این تجمع منتقل شده بودند.

گروهک منافقین که تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت، در سال‌های اخیر با لابی‌گری گسترده و پرداخت مبالغ کلان به سیاستمداران غربی از این فهرست‌ها خارج شده و هر ساله با حربه‌هایی چون برگزاری تورهای رایگان به مقصد پاریس یا سوءاستفاده از پناهجویان، تجمعاتی را برگزار می‌کند. در این نشست‌ها همواره سیاستمداران سابق کشورهای غربی با دریافت مبالغ سنگین، در حمایت از منافقین سخنرانی می‌کنند.