محمود عباس‌زاده مشکینی اظهار کرد: وزارت خارجه همزمان با رسانه‌ای کردن بیست و دومین گزارش سه‌ماهه خود در مورد اجرای برجام آن را به مجلس فرستا‌ده، منتها مجلس تعطیل است و طبیعتا‌ بررسی این گزارش در هفته آینده انجام می‌شود. وزارت خارجه روز دوشنبه گزارشی در ۲۶۲ صفحه در قالب ۱۴ بخش با عنوان بیست و دومین گزارش سه‌ماهه وزارت خارجه در مورد اجرای برجام را منتشر کرد که این گزارش همراه با نامه وزیر خارجه به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارسال شده است.

انتقاد ذوالنوری از گزارش وزارت خارجه

ازسوی دیگر مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آخرین گزارش برجامی دولت به‌طور غیرمرسوم ارائه شده، گفت: این به نوعی گزارش وداع و پایان دوره فعالیت دولت آقای روحانی و وزارت آقای ظریف است. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: در این گزارش به جای آنکه مطابق «قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام» اشاره شود که در سه‌ماهه منتهی به ارائه گزارش درخصوص روند اجرای برجام و به‌ویژه در مذاکرات وین چه گذشته است، به نوعی به ارائه اما و اگرها اکتفا شده و به‌طور مستوفی و محسوس به روند اجرای برجام اشاره نشده است.

رد بخشنامه افزایش حقوق مدیران

در خبری دیگر از مجلس، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی در توییتی در صفحه شخصی خود از رد بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق مدیران خبر داد.

رسیدگی به شکایات از قطعی برق در کمیسیون اصل ۹۰

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزارت نیرو گزارشی مکتوب از علل خاموشی‌ها به مجلس ارائه می‌کند.  علی خضریان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، معاونین و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور گفت: این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و کمیسیون نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و بخش خصوصی را بیان و بررسی کرد.