او تاکید کرد  چین مایل است همراه با «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری منتخب و دولت جدید ایران ضمن ارتقای این روند حاکم میان دو کشور به شیوه‌ای مبتنی بر اعتماد متقابل و حمایت از یکدیگر، تقویت مبادلات دوستانه و همکاری، مخالفت مشترک با یک جانبه‌گرایی و قلدری، دفاع قاطعانه از چند جانبه گرایی و انصاف و عدالت بین‌المللی، در مسیر حفاظت هر چه بهتر از منافع مشترک چین و ایران و کشورهای در حال توسعه تلاش کند.

وزیر امور خارجه چین ادامه داد که کشورش از ایران بابت حمایت از چین در مسائل مرتبط با منافع کلیدی قدردانی می‌کند و به حمایت از ایران در جهت حفظ حاکمیت و عزت ملی، انتخاب سیستم سیاسی و مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی و دفاع از حقوق و منافع قانونی این کشور ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از چین بابت تامین واکسن و محصولات ضد کرونا برای ایران و حمایت از ایران در مسیر مبارزه با بیماری کووید-۱۹، نسبت به تقویت همکاری ایران با چین علیه همه‌گیری کرونا ابراز امیدواری کرد.

ظریف گفت: ایران اهمیت بسیار زیادی برای روابط با چین قائل است و معتقد است که این روابط بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، بیش از پیش تعمیق پیدا خواهد کرد. وزرای امور خارجه چین و ایران در ادامه گفت وگوی تلفنی خود پیرامون موضوعاتی از جمله وضعیت افغانستان نیز به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.