عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز در پاسخ به سوال این نماینده گفت که بر اساس قانون وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ اختیاری ندارد. وی افزود: به عبارت دیگر زمانی که وزیر حکم شهردار را امضا می‌کند هیچ اختیاری نه در تحقیق و تفحص، نه در نظارت و نه در عزل شهردار ندارد و این یک خلأ بزرگ قانونی است که وزیر از ظرفیت نظارت و برخورد و اقدام برخوردار نیست.  بعد از توضیحات وزیر کشور، یوسفی گفت که قانع نشدن بنده چیزی از ارزش آقای رحمانی‌فضلی کم نمی‌کند. می‌خواهیم فتح بابی شود که بعد از اتمام کار هر مدیری، به اشکالات دوران مسوولیتش رسیدگی شود.

  قالیباف به سوریه می‌رود

درخبری دیگر از مجلس، محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس با هدف رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سوریه به زودی به این کشور سفر می‌کند.

  مراسم تحلیف ۶ منتخب مجلس یازدهم

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا» در جلسه علنی روز گذشته مجلس، ابراهیم نجفی اسپیلی منتخب آستانه اشرفیه، ولی‌الله بیاتی منتخب تفرش، آشتیان و فراهان، سید ناصر حسینی‌پور منتخب گچساران و باشت، فتح‌الله توسلی منتخب بهار و کبودرآهنگ، اسماعیل کوثری منتخب تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سید‌مرتضی حسینی منتخب میانه با حضور در جایگاه سخنران هیات رئیسه مراسم تحلیف خود را به جای آوردند.

  تشکیل وزارت حمل و نقل اعلام وصول شد

همچنین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین در صحن علنی مجلس خبر داد. ‌  به گزارش «ایرنا»‌ مجتبی یوسفی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: طرح عادی قانونی انتزاع بخش ساختمانی و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین اعلام وصول می‌شود.