حضور رئیس مجلس سنای پاکستان در مراسم تحلیف رئیسی

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از حضور رئیس مجلس سنای این کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب خبر داد. به گزارش «ایسنا» محمد علی حسینی پس از دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان نوشت: صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به زودی برای حضور در مراسم تحلیف آقای رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب عازم تهران خواهد بود. وی این سفر را گام مهمی در تقویت همکاری‌های دو کشور دانست.

  اطلاعیه دفتر رئیسی درباره فهرست کابینه سیزدهم

درخبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرد: کارگروه‌های تخصصی به زودی نفرات پیشنهادی برای هر جایگاه مدیریتی را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه می‌کنند و فهرست کابینه پیش از پایان موعد قانونی نهایی می‌شود.  در ادامه فرآیند انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم، فعالیت کارگروه‌های تخصصی به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و این کارگروه‌ها پس از انجام بررسی‌های دقیق و ارزیابی کارشناسی توانمندی‌های مدیریتی و صلاحیت‌های تخصصی نفرات پیشنهادشده، ارزیابی برنامه ارائه‌شده از سوی هر یک از افراد، تحقیق از صاحب‌نظران ذی‌صلاح درباره ایشان و نیز انجام مصاحبه با افراد مدنظر، به زودی لیست نفرات پیشنهادی برای هر جایگاه مدیریتی را به دفتر رئیس‌جمهور منتخب ارائه خواهند کرد.  در همین حال برای تک‌تک نفرات پیشنهادی در دفتر رئیس‌جمهور منتخب پرونده‌ای شامل نتیجه بررسی تخصصی کارگروه، نظرات کارشناسان امین به‌موازات نتیجه کارگروه‌ها و استعلام صلاحیت از نهادهای مربوطه تشکیل شده است.  نتیجه این بررسی‌ها و اطلاعات به‌صورت مرحله به مرحله در اختیار آیت‌الله رئیسی قرار می‌گیرد و در نهایت رئیس‌جمهور منتخب پس از مطالعه و بررسی همه‌جانبه مطالب ارائه‌شده، شخصا با گزینه‌های اولویت‌دار گفت‌وگو و نسبت به اتخاذ تصمیم نهایی اقدام خواهد کرد.  بر این اساس پیش‌بینی می‌شود فهرست اعضای دولت سیزدهم پیش از پایان موعد مقرر قانونی، نهایی خواهد شد.

  بازدید رئیسی از موسسه کودکان کار

از سوی دیگر سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب پنج‌شنبه همزمان با عید سعید غدیر با حضور در یک موسسه خیریه نگهداری و تربیت «کودکان کار» با کودکان و نوجوانان حاضر در آن، دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور منتخب گفت: دولت باید با استفاده حداکثری از ظرفیت نهادها و موسسات مردمی برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی تلاش کند.