به گزارش خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور افزود: به نظر می‌آید ظرف دو تا سه هفته آینده تکمیل واکسیناسیون گروه سنی اعلام شده در تهران ادامه داشته باشد و بعد از تکمیل آن، سایر گروه‌های سنی در استان تهران نیز در اولویت قرار خواهند گرفت. جهانپور ادامه داد: افرادی که در حال حاضر به بیماری کرونا مبتلا هستند، نباید واکسن بزنند و باید از زمان پایان علائم بیماری، چهار هفته بگذرد تا بتوانند واکسن کرونا تزریق کنند؛ البته نوبت واکسیناسیون این افراد نمی‌سوزد.

   مرگ ۲۸۶بیماردیگر

درهمین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹هزار و ۸۴۶ بیمار جدید کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ازمیان آنها ۲هزار و ۶۲۰ نفر بستری شدند. همچنین دراین بازه زمانی ۲۸۶ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

   بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن ۵۵ سال به بالا

ازسوی دیگرسعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت این وزارتخانه، درباره ثبت‌نام، نوبت دهی و تزریق ‌واکسن افراد ۵۵ تا ۵۸ ساله در شهر تهران تاکید کرد. همزمان علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: از امروز برای کل کشور سامانه واکسیناسیون برای ۵۵ سال به بالا باز است و خواهش می‌کنم فقط بر اساس نوبت خود به مراکز مراجعه کنند و سبب ازدحام در مراکز نشوند.

   میزان تزریق واکسن درکشور

درهمین حال به گزارش «ایسنا» و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۹میلیون و ۵۵۲هزار و ۵۲۶نفر دز اول واکسن کرونا و ۲میلیون و ۶۸۷هزار و ۳۱۱نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۲میلیون و ۲۳۹هزار و ۸۳۷ دز رسید.

   ورود۷میلیون دز واکسن به کشور

درهمین راستا روز گذشته علیرضا رئیسی اظهار کرد: میزان ورودی‌های واکسن کرونا به کشور قابل قبول است. طی دو روز اخیر ۲ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده است، فردا هم یک میلیون دز واکسن می‌رسد و تا پایان مرداد ماه به‌طور کلی ۷میلیون دز واکسن به کشور می‌رسد.

   وضعیت واکسن فخرا

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در روزهای آینده و پس از تایید فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی واکسن را از وزارت بهداشت دریافت می‌کنیم.