استان‌های صدرنشین کرونا

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: استان‌های مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند. وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور به ترتیب در استان‌های البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر گزارش شده است.

   وضعیت بحرانی کرونا در تهران

در همین حال نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت کرونا در تهران بحرانی است، گفت: ۲۵ درصد افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به نوعی از بستری نیاز دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: شدت ابتلا در تهران بسیار بالا است و در ۱۶ماه گذشته چنین تجربه‌ای نداشته‌ایم. ادامه روند نگران‌کننده است چون ارزیابی دقیقی نداریم که این افزایش شیوع تا کجا ادامه خواهد داشت، ولی آنچه مسلم است تعداد بی‌سابقه مراجعان و مبتلایان است به طوری که کرونای دلتا تهران را محاصره کرده است. وی افزود: مراجعات به بیش از هزاران نفر در روز رسیده است و این آمار فقط مختص مراکز درمانی به جز مطب‌ها است.

   فوت ۱۲۰ نفردرتهران ظرف ۲۴ ساعت

ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا» علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران از فوت ۱۲۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به‌دلیل ابتلا به کرونا خبر داد.

   مرگ ۴۱۱بیمار کرونایی دیگر

از سوی دیگر براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، طی ۲۴ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۳۱۷ نفر از آنها بستری شدند. همچنین دراین بازه زمانی ۴۱۱ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. گفتنی است؛ تاکنون بیشترین موارد شناسایی شده روزانه کرونا مربوط به پنجم مردادماه با ۳۴۹۵۱ ابتلا و بیشترین میزان بستری هم مربوط به ۳۰ فروردین با ۳۹۰۱ بستری بوده است.

   ورود بسته جدید واکسن چینی کرونا به کشور

درخبری دیگر به گزارش «ایرنا»، رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه از ورود ۱/ ۱ میلیون دز بسته جدید واکسن چینی کرونا به کشور خبر داد. درهمین ارتباط به گزارش «ایسنا» و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۹۴ نفر دز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۸۰ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۸۱ هزار و ۱۷۴ دز رسید.