وی افزود: «اگر به شکل هوشمندانه برنامه‌ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم. بنابراین بنا شد بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.» او ادامه داد: «ظرف یک سال و نیم گذشته کادر درمان درگیر این موضوع بوده‌اند که باید از آنها قدردانی کنیم. باید درباره برنامه‌ریزی‌ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ بنابراین مقرر شد شرایط جرایم و شرایط کنترلی را پیشنهاد دهیم که موثرتر باشد. نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و باید این جرایم به گونه‌ای پیگیری و اجرایی شود که تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد. در این راستا مقرر شد اصناف و نیروی انتظامی پیشنهاد خود را مطرح کنند.»

  هشدار درباره شیوع «کرونای لامبدا»

درشرایطی که کشور درآتش کرونای دلتا می‌سوزد، روزگذشته عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ضمن هشدار نسبت به افزایش مرگ‌های کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اگر مراقب نباشیم و پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، «لامبدا» می‌تواند موج بعدی ما باشد. همه این هشدارها درحالی است که به گفته مقامات وزارت بهداشت هنوز به اوج و قله پیک پنجم نرسیده‌ایم. با این حال گزارش‌ها از وضعیت وخیم کرونا درمشهد و تهران و استان‌های شمالی کشور به‌ویژه مازنداران و گیلان حکایت می‌کند. ازسوی دیگر خبرها حاکی از کاهش بار کرونا در سیستان و بلوچستان پس از چند ماه است. آن‌طور که دبیر کمیته علمی کشوری کووید-۱۹ می‌گوید: پیک پنجم بسیار شدید است و شاید تعداد روزهایی که در پیک به سر می‌بریم، نسبت به پیک چهارم افزایش یابد.

  آمار بی‌سابقه بیماران در۱۶شماه گذشته

از سوی دیگر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است، گفت: در روزهای آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد. به گزارش «ایلنا» توکلی با تاکید بر گستردگی شیوع کرونا گفت: ما تمام امکاناتی را که در تهران داریم، برای سرویس‌دهی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و مرز ۱۰هزار نفر هم برای بستری‌ها رد شده است. همچنین معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه اکنون در بدترین وضعیت کرونایی قرار داریم، گفت: هر فردی تب و علائم تنفسی دارد نشانه کروناست؛ چراکه ویروس دیگری در چرخش نیست. پیام طبرسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: اکنون در بدترین وضعیت قرار داریم؛ به‌طوری‌که این پیک از همه پیک‌های کرونا وضعیت بدتری دارد. وی ادامه داد: تعداد بیماران افزایش یافته و بیمارستان‌ها لبریز و سرریز شده و جمع کردن کار خیلی سخت شده است. علیرضا رئیسی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۲هزار بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری می‌شوند، گفت: در حال حاضر تهران روز‌های سختی را می‌گذراند. همزمان علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روند بیماری کرونا در کشور را بسیار نامناسب اعلام کرد و گفت: درصورتی‌که روند فعلی بیماری کرونا ادامه داشته باشد، احتمالا در آینده نزدیک تعداد جان باختگان به ۵۰۰نفر در روز خواهد رسید.

  وضعیت بحرانی بهشت زهرا

درهمین راستا، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به آمار بالای کشته‌های کرونا در همه سنین از کودک تا سالخورده گفت: وضعیت بهشت زهرا (س) بحرانی و غیرقابل تصور است؛ به‌طوری‌که کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد. به گزارش الف، سعید خال بابیان اینکه روز گذشته از کودک تا جوان ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساله دفن کردیم، گفت: متاسفانه پیک مرگ و میر کرونایی در شهر تهران به‌شدت رو به افزایش است و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد.

  بررسی آماری موارد ابتلادریک ماه

درهمین حال بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد طی ۱۰ روز اخیر (۳ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰) به‌طور متوسط هر ساعت ۱۳۱۴ نفر در ایران مبتلا و حدود ۱۴ نفر قربانی کرونا شده‌اند و در هر ساعت حدود ۷۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. بررسی آماری موارد ابتلا نیز نشان می‌هد از تاریخ ۱۲تیرماه تا ۱۲مرداد ماه موارد ابتلا به کرونا از ۸۴۳۱نفر به ۳۹۰۱۹نفر در روز گذشته رسیده است. همچنین آمارجان‌باختگان کرونا نیز از۱۱۱نفر به ۴۱۱نفر درروز ۱۱مردادرسیده است. روز گذشته نیز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که چهارهزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در این بازه زمانی ۳۷۸ بیمار نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند.