به گفته سیدحمید موسوی، دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی با خیز جدید کرونای دلتا در استان، استاندار خراسان‌رضوی در مکاتبه‌ای از ستاد ملی خواست تا سفر به خراسان رضوی از مبدأ ممنوع و سفر اتباع خارجی هم محدود شود که در همین راستا درنهایت ستاد ملی کرونا روز گذشته با این درخواست استان موافقت و به تمام استان‌های کشور ابلاغ کرد که تا اطلاع ثانوی هیچ استانی مجوز برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند.

 این دستور در حالی صادر شده است که براساس فیلم‌های منتشرشده درفضای مجازی، شهر مشهد این روزها میزبان ‌میهمانان خارجی نیز هست که ساعت‌ها درفرودگاه شهر مشهد در انتظار غربالگری برای ورود به این شهر زیارتی هستند. موضوعی که به‌دلیل شیوع گسترده کرونا دراین استان با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی و مردم روبه‌روشده است.

  بدترین شرایط کرونا درکشور

 درهمین حال روز گذشته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور از نظر میزان ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر‌های ناشی از بیماری کرونا یکی از بدترین شرایط را از زمان شیوع این بیماری در ایران تجربه می‌کند.

  فوت ۴۵۸ بیمار کرونایی دیگر

درهمین حال بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴۵۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین دراین مدت، ۳۴هزار و ۹۱۳بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

  میزان تزریق واکسن

ازسوی دیگر بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱میلیون و ۷۶۵هزار و ۵۲۸نفر دز اول واکسن کرونا و ۲میلیون و ۹۷۰هزار و ۶۶۹ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۴میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۹۷دز رسید.

  سن ثبت‌نام واکسیناسیون ۲ سال کاهش یافت

درهمین حال به گزارش «ایرنا» سعید نمکی، وزیربهداشت در نامه‌ای به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت این وزارتخانه بر کاهش ۲ ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تاکید کرد. پیش از این متولدان ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir داشتند که با دستور اخیر وزیر بهداشت، سن ثبت‌نام واکسیناسیون گروه‌های هدف ۲ سال کاهش یافت.