به گزارش فرارو، مهدی چمران که ظاهرا از پخش زنده مراسم و روشن بودن میکروفون بی‌اطلاع بود، در سخنانی با نرجس سلیمانی از اعمال نفوذ برخی نهادها و شخصیت‌ها در معرفی زاکانی به‌عنوان شهردار تهران انتقاد کرد و در پاسخ به انتقادات نرجس سلیمانی مبنی بر اینکه کاش رای‌های ما شفاف و آشکار بود و این مساله پیش نمی‌آمد، گفت: «من دیشب یکی از بدترین شب‌ها را داشتم، حتی از جنگ بدتر بود. آنقدر ناراحت شدم از اینکه اسامی این‌گونه منتشر شده است؛ در‌حالی‌که (از قبل) این همه ما اعلام کرده بودیم.»

فایل صوتی این گفت‌وگو در حالی منتشر شده است که پیش از آن برخی خبرگزاری‌ها از انتخاب علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به‌عنوان شهردار تهران درجلسه‌ای میان اعضای شورای شهر ششم خبرداده بودند. هرچند که چمران ساعتی بعد این خبر را تکذیب کرد وگفت که اخبار منتشرشده مربوط به رای‌گیری استمزاجی و غیررسمی بوده است؛ با این حال احتمالا نظر شورا در رای‌گیری اصلی تغییری نکند.

 بااین حال مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز پنج‌شنبه در واکنش به انتشار این فایل صوتی گفت: چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مساله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی‌دانم چطور منعکس شده است.

به گزارش جماران، وی همچنین درباره تهدیدهایی که در فایل صوتی منتشرشده نقل می‌شود، تاکید کرد: تهدید به آن شکل نبوده و مثلا می‌گفتند تو به این رای بده. آخر گفتیم همه سر جای خودشان بنشینند و خوشبختانه همه سر جای خودشان نشستند. بنابراین کسی رای کسی را ندیده است. صندوقی را در یک گوشه گذاشته بودیم و اعضای شورا به آنجا می‌رفتند و رای خود را می‌نوشتند و به صندوق می‌انداختند.