محسنی اژه‌ای عصر جمعه (۱۵مرداد) با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت از بند‌های امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید کرد. رئیس قوه قضائیه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتا با «متهمان بازداشت‌شده تحت قرار تامین» به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

محسنی اژه‌ای به هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشتی متهمان را از آنها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطان شد. محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگوی چهره به چهره با متهمان از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سوال کرد. در جریان این بازدید تعدادی از متهمان تقاضا کردند به تنهایی با رئیس قوه قضائیه گفت‌وگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آنها به گفت‌وگو نشست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه درباره یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده است و  نفر بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به‌صورت تفصیلی به گفت‌وگو پرداخت. محسنی‌اژه‌ای در پایان حضور در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند که حق کسی ضایع نشود و به کسی ظلم نشود.

   پیشنهاد آزادی مشروط تعدادی محکوم امنیتی

ازسوی دیگر به گزارش «ایرنا» علی القاصی مهر، دادستان تهران با بیان اینکه به دنبال دستور رئیس قوه قضائیه تعدادی از محکومان امنیتی با آزادی مشروط یا عفو آزاد شده‌اند، افزود: پیشنهاد آزادی مشروط تعداد دیگری محکوم امنیتی به دادگاه‌ها داده شد.