عین‌اللهی اظهار کرد: یک نگرانی برای آبان ماه داریم که باید قبل از آبان واکسیناسیون را با سرعت انجام دهیم. وی در ادامه خبرهایش درباره واکسن ضمن اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون دانشجویان در کشور آغاز می‌شود. به گزاش «ایسنا‌» عین‌اللهی گفت: در کنار معلمان واکسیناسیون والدین در اولویت قرار گرفته و در هفته‌های آینده این کار آغاز می‌شود و امیدواریم با واردات واکسن مربوط به گروه سنی زیر ۱۸ سال که در دنیا به تایید می‌رسد، دانش‌آموزان را نیز در برابر این بیماری واکسینه کنیم. وزیر بهداشت با بیان اینکه تنها راه کنترل و مهار کرونا انجام واکسیناسیون همگانی است از علما، روحانیون و ائمه جمعه خواست تا برای تحقق این هدف تبلیغ کرده و مردم را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

  ورود دو محموله واکسن

در همین راستا سومین محموله واکسن کرونای خریداری شده ایران از محل سازوکار کو‌اکس، شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز واکسن آسترازنکا روز پنج‌شنبه وارد ایران شد. همچنین روز گذشته ۵ میلیون دز واکسن کرونا (سینوفارم) وارد کشور شد که بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، با ورود این محموله رکورد واردات واکسن در قالب یک محموله به کشور شکسته شد.

  گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای واکسن

همچنین در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه ‌شالنبرگ،‌ وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، طرف اتریشی از اهدای یک میلیون دز واکسن طی دو هفته آتی به ایران خبر داد. وزیر خارجه ایران همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آلمان از همتای آلمانی خواست تا مذاکرات مربوط به ارسال واکسن بایون‌تک به ایران را نهایی کند. همچنین وانگ یی وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از ارسال حجم بالای واکسن سینوفارم در سپتامبر و در روزهای آینده به ایران خبر داد.

  میزان تزریق واکسن

در همین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دز رسید. بر اساس این گزارش طی ۲۴ساعت گذشته ۲۶۱ هزار و ۹۰۳ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. خبرها از تسریع در واردات واکسن کرونا به کشور در شرایطی اعلام می‌شود که ظرف دو روز گذشته بسیاری از افرادی که برای دریافت دز دوم واکسن خود به مراکز اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در تهران و برخی از شهرهای دیگر مراجعه کرده بودند با درهای بسته مراکز واکسیناسیون ازجمله ایران‌مال به دلیل اتمام ذخیره واکسن روبه‌رو شدند. پیش از این نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران روز سه‌شنبه هفته پیش از اتمام ذخیره واکسن‌ها در معاونت‌های بهداشتی خبر داده بود. همچنین طی دو روز گذشته ۱۱۵۶نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.